Ga naar inhoud

Entropion bij franse hangoor


angeline85

Aanbevolen berichten

Tja waar en hoe zal ik beginnen......

Mijn Puk heeft al enige tijd last van ontstoken ogen, en met enige tijd bedoel ik nu ruim een jaartje, telkens na de da en zalf mee dan ging het een hele poos goed en dan begon het weer. Dus niet dat hij constant ontstoken ogen had. Denk zn 4x per jaar. Dus te veel!

Ik dacht ik ga eens naar een andere dierenarts want steeds terug kerende onstoken ogen moet meer aan de hand zijn. Wederom een konijnkundige dierenarts gezocht. En die heeft mijn Pukje helemaal onderzocht. Pirma in goede gezondheid behalve zijn beide oogjes. Hij heeft een test uitgevoerd in zijn oog om te kijken of zijn hoornvlies beschadigd is, gelukkig is dit niet het geval. Uitslag van de da is, ernstige entropion. Oplossing opereren maar geen garantie dat het goed gaat, omdat het niet veel voorkomt de operatie erg ingewikkeld is, omdat ze of teveel weg halen of te weinig wat de boel nog vervelender kan maken. Lange narcose tijd. En het kost rond de 220 euro dit is incl narcose nachtje blijven, med en na controle. Tja en nu? De dierenarts zei dat ik er goed overna moest denken wat ik wilde. En dat kan ik niet echt....bedoel 220 euro is mega veel geld en zeker als je geen garantie krijgt. Maar zoals nu kan het ook niet, want volgens de da zou hij nu constant het gevoel hebben van zand in zijn ogen wat dus ook erg pijnlijk is. Ik heb meteen meerdere da gebeld om te kijken of het echt wel zo duur zou zijn maar dat is dus echt zo...

Heeft iemand ervaring hiermee? Eigenlijk is alles wel welkom...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn opa (ja, je leest het goed) heeft dit ook, omdat het ooglid naar binnen krult strijken de wimpers langs het oog. Hij zegt inderdaad ook dat het net is of er zand in je oog zit. Hij gebruikt kunsttranen (Duratears) om de ogen vochtig te houden, dan prikt het minder. Misschien is zoiets een (weliswaar tijdelijke) oplossing? Dan kan je nog wat langer nadenken wat je kan doen en misschien bij nog meer DA navragen wat de operatie kost.

aangepast door Wammes030
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wammes, goed idee, ik zal dat eens na vragen bij de da.

@pech konijn, ja dat is het gelukkig niet zo ziet het er gelukkig ook niet uit. Zijn ogen zijn gewoon goed, hij kan goed zien en zijn hoornvlies is niet beschadigd het is dus alleen die naar binnen gekrulde oogleden.

@valentijntje, het is vrij moeilijk om een foto te maken maar ga het morgen even proberen met mijn man.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .