Ga naar inhoud

HELP!! Snuffie heeft vandaag opeens erge last van......Hele grote stink keutels!


Aanbevolen berichten

Ach meisje toch, wat een verdrietig verhaal. Ik had je graag gegund dat de dierenwinkel gezonde konijntjes had verkocht, stevig genoeg om de wereld aan te kunnen. Ze hadden je ook veel beter moeten begeleiden, aangezien je duidelijk nog onvoldoende kennis had.

Goed van je dat je er mee naar de dierenarts bent gegaan.

Ruim een maand geleden heb ik zelf bij de dierenarts zo'n klein kruimeltje achter moeten laten. Ik weet hoe ontstellend lief en klein zo'n dood babykonijntje er uit ziet. Heel veel sterkte, dit had je niet mee moeten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach meisje toch, wat naar zeg. Ik heb je berichtje gelezen, en ik heb zelfs tranen in mijn ogen. Wat erg dat je niet lang van haar hebt mogen genieten. Heel veel sterkte meid, en denk maar aan die paar mooie weken die je met haar hebt mogen hebben.

Rust zacht lieve Snuffie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet hoe oud je bent, maar het lijkt me ook een goed idee om de gemaakte dierenarts kosten te verhalen op de dierenwinkel!

want je laat zo een dieren winkel het het beste voelen als het hun raakt in hun portemenee, als je nog jong bent dan is het verstandig om je ouders mee te nemen om dit te regelen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja terug gaan naar die winkel en de kosten op hun verhalen

Leren ze misschien wat van

ik weet niet hoe oud je bent, maar het lijkt me ook een goed idee om de gemaakte dierenarts kosten te verhalen op de dierenwinkel!

want je laat zo een dieren winkel het het beste voelen als het hun raakt in hun portemenee, als je nog jong bent dan is het verstandig om je ouders mee te nemen om dit te regelen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal, Ik ben blij dat ik jullie hier heb.

Mijn nacht was echt KLOTE!

Ben pas om 4 uur gaan slapen, heel de tijd met snuffie in me gedachten..

Wat miste ik haar vanacht, ik miste haar konijnen geur, haar geknabbel, geluiden van haar drinkflesje en vooral haar gespeel, ze ging elke nacht ging ze lopen graven in haar kooitje... het zag er altijd zo grappig uit.. z'n klein beestje en dan zo met haar hoofd onder de str en hooi en dan zag je zo een dikke kontje naar boven steken, ze maakte me echt aan het lachen!

Maar gelukkig heeft ze nu haar rust gevonden!

@ Sapje:

Ik ben 21, Ik weet niet of dat het zin heeft.

Moet ik dan geen bewijs hebben dat ik daar heen ben gegaan?

En strax zeggen ze van ja bewijs maar dat dit konijntje hier vandaan komt... :|

Die man, is altijd best sarcastisch en soms bot tegen mensen.

Dus durf daar echt niet heen met lege handen. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh hoe erg,had gehoopt op een positief einde!! Veel sterkte en nooit meer een klein konijntje uit een dierenwinkel halen is de boodschap dus(ik heb de mijne uit een knaagdieren-asiel en daar krijg je zoveel info + altijd kerngezonde konijnen+ je redt er een diertje mee).. Heel veel sterkte!! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

ken je niet iemand die sterk in de schoenen staat om met je mee te gaan?

ik zou het er persoonlijk echt niet bij laten zitten , maar ik kan me ook wel voorstellen dat je hoofd er nu even niet

aanstaat om een discussie te moeten voeren met zo een walgelijke man.

maar ik denk dat zo een man toch wel eieren voor zijn geld zou kiezen want dit is natuurlijk niet goed voor zijn zaak.

ik hoop voor je dat je dit goed kan afsluiten en als de tijd daar is dat je weer een ander konijntje kan halen dat jullie lang van elkaar mogen genieten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje! Veel sterkte. Hoe herkenbaar...

Ongeveer 2 maand geleden ging ik met mijn vriend naar een tuincentrum en daar zat het mooiste konijntje dat we ooit hadden gezien. Na wat heen-en weergediscussier besloten het kleintje te adopteren en Ezzyo te dopen. Dat was op een zondag. Mee naar huis genomen, lekker vertroeteld, lekker laten rondhuppelen tussen ons in de zetel. De jongeman van de dierenafdeling kon me ook niet antwoorden hoe oud ze was - oortjes zagen er goed uit, een 'gevuld' lijfje,... 2 dagen later werd ik opgenomen in het ziekenhuis en was ik bijgevolg ook later thuis van mijn werk dan gewoonlijk. Toen ik thuis arriveerde zei mijn vriend: "Hoe grappig! Ezzyo probeert rond te huppelen op onze vloer, maar glijdt telkens uit! Echt schattig om zien..." Ik kijk naar ons konijn, zat op een dekentje voor haar kooi, héél zwak te wezen. Had duidelijk niet gegeten, niet gedronken. Heb proberen dwangvoer geven (eerst water, toen hooithee)

Een telefoontje naar de DA leerde me dat ik enkel nog terecht kon bij de wachtdienst, maar dat dat UREN kon duren en dat me dat 90 euro ging kosten, gewoon voor consultatie. De DA raadde me aan de nacht door te wachten en de volgende ochtend op consultatie te komen. Ik zei toen: "ik weet niet of ze de nacht wel zal overleven" - de DA zei toen ook: "Dan weet ik niet of ik jou nu nog zal kunnen helpen, als het al zo ver gevorderd is". Ik heb haar toen in een dekentje gewikkeld en dicht bij mij genomen om haar warm te houden. Geprobeerd nog te dwangvoeren. Een 2-tal uur later was het afgelopen. Ezzyo was in mijn armen gestorven, net toen ik naar de wachtdienst van de DA aan het bellen was om toch nog op afspraak te gaan (ik maakte me teveel zorgen). Ik heb gehuild als een klein kind, huilend mijn moeder opgebeld. Huilend mijn vriend verwittigd... Mezelf gans de avond zitten wijsmaken: "was ik maar niet naar het ziekenhuis geweest, dan was ik vroeger thuis!", "ik had haar geen wortel mogen geven" (ik had toen net vernomen dat groentes voor kleine konijntjes dodelijk kan zijn),...

Ondertussen hebben we een ander konijntje: Tigger. Deze kwam van een fokker en was 10 weken oud. Ons mager vreetkonijn doet het uitstekend... Toch maak ik me nog steeds veel zorgen. Ik controleer regelmatig of ik nergens BDK tegenkom, ik controleer op diarree, ik zorg ervoor dat ze niet TEVEEL krijgt van vanalles... Ze heeft onbeperkt hooi en water natuurlijk, ze krijgt 1x per dag biks in haar potje en 2x per dag krijgt ze vers groenvoer. Voornamelijk wortel, omdat ze die zelf het liefste heeft! Maar ze krijgt ook verse kruiden (zelfbediening trouwens!), soms komkommmer,...

De eerste keer dat ze relax ging liggen (het zogenaamde 'doodliggen') was ik ook eventjes in paniek. Gelukkig gaat het met onze kleine meid goed...

Ik koop NOOIT nog een konijn in een dierenwinkel oid. Je hecht je eraan en dan plots loopt het mis! Héél pijnlijk.

Veel sterkte nogmaals! Weet dat je niet de enige bent, die je hebt 'laten vangen'...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ tigger!

Wat rot dat je dit ook hebt moeten meemaken!

Gelukkig kan je nu genieten van wel een gezond meisje.

Ik ging er van uit dat de dierenwinkel een hart zou hebben en dat het beestej dus gwn ouder dan 7 weken is.

Als ik wist dat ze zo jong was, zou ik haar nooit groente hebben gegeven.

Dom van mij, ik had haar meteen moeten mee nemen naar een DA.

Maar goed, ik lees net dat je vertelde dat groente voor kleine konijntjes dodelijk kan zijn?

Meen je dat nou.... ik wist dat niet eens.... en ik vroeg dat nog zo aan de dierewinkel en die zei ja wacht maar ff en dan rustig opbouwen.. maar ze zie niet wacht tot ze ouder is..

Echt he... als ik iets kon doen voor die beestjes die in een dierenwinkel leven... zou ik ze allemaal meenemen en er voor zorgen dat dierenwinkels geen konijntjes mogen verkopen!!

Ik ben blij dat ik snuffie tochnog 2 weken heb gekend en ze zal voor altijd in mijn hart voort leven.

Ze was mijn steun en toeverlaat.. nu ik helemaal alleen thuis woon.

Ik kwam voor haar thuis en bleef voor haar thuis!!

Kan iemand mij vertelen welk ras Snuffie was, als het goed te zien is op de foto?

IK vind haar erg lijken op de teddy dwerg.

Rust in vrede mijn lieve Snuffie.. uit het oog, maar niet uit het hart!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid, Tsjah. Ik heb dat toen nagevraagd zowel bij de fokker als bij de DA, en die zeiden allebei dat groenvoer voor een konijntje dodelijk kan zijn als je teveel ineens geeft. Ik dacht toen ook echt dat dat de oorzaak was, maar wij hebben een halve wortel gegeven en daar heeft ze twee kleine stukjes uitgebeten. Ik ga er op dit moment nog steeds van uit dat onze Ezzyo gewoon te klein was om te overleven. Ik ga er ook vanuit dat dat de oorzaak van de dood van jouw snuffie is!

De dierenwinkels hebben hier al een verbod op verkoop van honden en katten (gelukkig), nu nog konijnen en andere knaagdieren! Jammer genoeg heb je ook wel dierenwinkels van mensen die WEL weten waar ze mee bezig zijn!

BTW: in AVEVE zaten ook héél kleine konijntjes en daar hebben ze me gewoon eerlijk gezegd: "Mevrouw, die jongen zijn te vroeg naar hier gekomen. De particulier heeft ze te vroeg bij de moeder weggehaald. Ik wil ze nog 2 weken houden, dan zijn ze er 9. Als u er persé op staat op nu al eentje te kopen, dan ga ik u niet tegenhouden, maar het heeft enorm veel risico's. Ik raad u aan om binnen 2 weken terug te komen en dan dat kleintje mee te nemen"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt dat je me dat hebt verteld, ik zal dus bij mijn volgende konijntje echt goed oppassen.. met groente geven.

Ik denk dat het te veel werd voor Snuffie, dat ze te vroeg bij haar ma weg was en plus nog dat ik haar teveel groente heb gegeven.

Dat het alleen nog erger werd.

IK zeg je eerlijk, ben blij dat ze nu haar rust heeft gevonden want haar te zien lijden deed mij nog meer pijn!

Ben gwn blij dat ik er toch op heb gelet en dat ik naar de DA ben gegaan. zou het me anders echt kwalijk nemen.

En ben blij dat ze niet alleen was toen ze heen ging... ik was bij haar.. en dat zelfs dat ze dood was ze nog lekker geaaid werd.

Klinkt raar, normaal ben ik best bang voor dode dieren.. maar snuffie vind ik totaal niet eng.. zelfs al is ze dood.

Haar vacht is nog zo zacht!

Ik zal haar strax gaa begraven als mijn nichtjes en neefjes erbij zijn... die zijn ook zo verdrietig dat ze heen is gegaan!

Maar we zullen haar altijd bij ons houden in ons gedachte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stond helemaal hulpeloos toen onze Ezzyo overleed. Ik kon haar niet zomaar in de vuilbak smijten (kon ik niet over mijn hart krijgen), ik kon haar ook niet begraven (vermits we op een appartementje wonen en geen tuin hebben...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeejtje die ... dierenwinkels!!:grrrrrr:

je hebt je best gedaan, beter had snuffie het niet kunnen wensen, die snoepjes waren mischien niet goed maar ze was anders toch wel overleden, nu heeft ze lekker van die lekkere dingetjes kunnen genieten!

heel veel sterkte!

en als je je woede wil uitte ga maar naar de dierenwinkel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine konijntjes kunnen trouwens best groente eten. Helaas krijgen konijntjes in de dierenwinkel geen groente. Ze zijn dus vrijwel nooit aan groente gewend. Dat zul je dus heel langzaam moeten opbouwen, vooral als ze toch al een heel zwak klein lichaampje hebben.

Hedwig kwam uit het bos en had alleen maar kruiden en gras gegeten (na de melk natuurlijk) en haar heb ik vanaf het begin volop groenvoer gegeven. Zij bleek toen ook nog heel jong te zijn. Gelukkig heeft ze nog nooit plakpoep gehad.

Ik hoop dat je over een tijdje een ander konijntje krijgt, dat beter tegen het leven opgewassen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit het bos? Wauw, zeg! Ja, inderdaad Sher, dat is voornamelijk de hoofdoorzaak.

De fokker waar onze meid nu vandaan komt, zei ook dat het geen probleem was, maar zachtjes opbouwen met verschillende groeten - wel een beetje kolen vermijden omwille van gasophopingen (hoezo, konijnen kunnen geen scheten laten? :P )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .