Ga naar inhoud

bruin smeersel in de oren


Biekee

Aanbevolen berichten

Halloo,

Mijn ram, Musti, heeft sinds korte tijd een plakkerig smeersel in zijn oren dat ik niet afkrijg met gewoon een oorwattenstaafje met water. Wie kan me zeggen wat het is en wat ik eraan kan doen? Hij zit veel op gras. Zou het van insecten kunnen komen? Ik dacht aan oormijt maar zoo erg is dat nog niet. http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/oormijt.html Nog ver weg van dat hoor. Het is het begin maar van wat weet ik niet . Help me :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan alleen een KKDA je vertellen. Waarschijnlijk toch iets van mijt. Mijt hoef je niet eens te zien, vaak wordt het vastgesteld omdat mensen hun konijn naar de DA nemen omdat het veel met de kop schudt of aan de oren krabt.

Bovendien zijn er veel verschillende soorten mijt.

Als je het niet uit het oor krijgt is het in ieder geval geen oorsmeer, maar door zelf in de oren de gaan rommelen met wattenstokjes loop je wel het risico op overmatig oorsmeer. Het is beter om niet zelf in de oren te gaan rommelen. Vooral ook niet met water, want als de oren mogen eigenlijk niet nat worden van binnen.

Even met je konijn naar de DA, die dan een beetje uit het oor zal schrapen en na zal kijken onder de microscoop. Als het iets van mijt is, krijg je waarschijnlijk vlooiendruppels voor Kittens mee (Advocate of Stronghold). laat je niet afschepen met shampoo! Dat is een heel erg verouderde methode en helemaal niet fijn voor jou of je konijn en de pipetten om in de nek te druppelen werken nog beter ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat het wel mijt is is enkele weken misschien wat lang (nouja wat versta je onder enkele weken;)) maar dan kan het groeien en dus wel erg worden, ook vervelend voor je konijn. Persoonlijk zou ik wel snel willen weten of het niet of wel om mijt gaat, en anders snel een behandeling willen starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat het wel mijt is is enkele weken misschien wat lang (nouja wat versta je onder enkele weken;)) maar dan kan het groeien en dus wel erg worden, ook vervelend voor je konijn. Persoonlijk zou ik wel snel willen weten of het niet of wel om mijt gaat, en anders snel een behandeling willen starten.

Volgende week ;) Ik zal het nog laten weten wat het is . Volgende week zaterdag wordt hij gecastreerd :):he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .