Ga naar inhoud

23 Mei Castratie Fluffy hoe zit het de huisvesting?


Mexflex

Aanbevolen berichten

23 Mei wordt mijn voedster gecastreerd.

Is het daarna nodig dat ze binnen is of kan met dit weer buiten ook gewoon.

Ik vind het lastig namelijk, binnen (en dus apart van haar maatje) is voor mezelf makkelijker en je kan haar goed in de gaten houden, maar is bij elkaar niet veel beter en stimulerend om weer te gaan eten?

Wat is jullie ervaring hiermee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster is dinsdag de 26e gecastreerd, ze zit nog alleen en het is een binnenkonijntje,

misschien is het lekker als je haar binnen hou, kan je goed op haar letten, en handiger het hok zacht maken vind ik zelf!

Kan je niet haar vriendje erbij zetten met een rennetje erom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohh ik heb inderdaad dezelfde vraag! Over een aantal weken moet Boris gecastreerd worden en ik wil hem als het mogelijk is ook buiten houden.. Ik kan ze namelijk aaien en doen buiten, maar zodra ze binnen komen worden mn vriend en ik onwijs benauwd (allergie).. En is inderdaad ook lastig zonder binnenhok!

Hoop dat je goede reacties krijgt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest mijn buitenkonijn minstens nog 24 uur na de castratie (liever langer) binnenhouden en de eerste dag+nacht ook een kruik met handdoek rond in het hok leggen. Als ze wat ellendig zijn is warmte belangrijk. 's nachts zakte de temp. tot rond 8 graden en dat was voor ons castraatje te koel, beter geen temperatuurverschillen de eerste dag. Hij was donderdag gecastreerd en ik heb hem toen zaterdagmiddag, toen het al flink opgewarmd was, terug buiten gezet.

BaileyenBoris, heb je een garage of schuur waar je de temperatuurschommelingen kan beperken? Eventueel met een verwarmingselement met een timer? Dat heb ik in de winter wel eens gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt inderdaad wel goed! Mijn schuur is alleen vrij klein en ik denk dat die dan heel eenzaam wordt (de deur kan immers niet open ivm de kou). Ik denk dat ik de studeerkamer voor hem inricht, zodat die toch warm zit en dat we er bij kunnen zitten, maar dat we niet in het hele huis last krijgen. Bedankt in ieder geval :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze de eerste dag samen binnengehouden. Ook bij de dierenarts moest ik ze samen brengen, dus na de operatie ging dit helemaal goed. Ze zaten deze dag samen in een kleine binnenkooi, rammetje was heel lief voor de voedster. Hij werd wel wat sloom van het binnenzitten :P Na een dag heb ik ze naar buiten gedaan (was heel goed weer toen) en het leek de eerste halve dag goed te gaan.

Maar toen wilde mijn ram weer spelen/rennen met mijn voedster en daar reageerde ze heel schrikkerig op door weg te rennen. Dat vond meneer alleen maar leuk en ging het arme vrouwtje heel de tuin door jagen! En dat met zo'n grote wond.. Dus toen heb ik haar maar in het binnenkooitje in de tuin gezet met een rennetje eromheen. Konden ze toch nog snuffelen en na een weekje (op aanraden dierenarts) weer gewoon bij elkaar gezet. In het begin nog wel wat najagen maar al snel weer de grootste vriendjes :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .