Ga naar inhoud

hooi thee, kan dit kwaad?


bounty

Aanbevolen berichten

ik geef onze konijnen, en de hamster 1x in de week hooi thee. ik doe een liter water in een kom en doe er hooi in. een paar uur later haal ik het eruit en dan heb je een soort van bruinig water...

kan dit kwaad. ik denk van niet... ze krijgen allemaal 300ml en de hamster de rest.

ik wou dit toch even vragen. want als het kwaad kan stop ik ermee.

(ze vinden het overgens heel erg lekker!)

(en ik vries het hooi wel in dus alle bacteriën gaan eruit)

aangepast door bounty
Link naar reactie
Delen op andere sites

hooi thee kan aantrekkelijk zijn voor konijnen die een beetje ziek zijn, bijvoorbeeld diarree, daarbij drogen ze snel eet dus is drinken van belang, veel konijnen krijg je er dus mee aan het drinken. ook kan de smaak van het hooi zorgen dat ze weer een beetje gestimuleerd worden om weer te eten, bij een konijn dat niet meer eet. maar verder heeft het niet echt een medische werking en bevat het ook geen voedingstoffen van hooi geloof ik;)

ik maak hooi thee door hooi in een pan te stoppen/water koken/kokend water over het hooi schenken/koud laten worden en laten trekken/ hooi eruit en je hebt thee ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gaf het ook regelmatig aan mijn vorige konijn, die kampte met zware gebitsproblemen. Zo probeerde ik haar weer aan het hooi te krijgen, wat overigens niet lukte door de pijn.

Ik geef de konijnen hier water uit bakjes ipv flesjes.

Ik stopte dan een pluk hooi in zo'n bakje, goot daar dan kokend water overheen en liet dat trekken tot het afgekoeld was. Dan het hooi eruit en aan het konijn geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef wel eens een flesje (duurt een dag voor het leeg is) maar ik laat wel de keuze. Ik hang een flesje met hooithee naast hun gewone fles zodat ze kunnen kiezen, Gini gaat in drinkstaking als hij alleen hooithee heeft, voor een paar slokjes is het goed maar daar blijft het bij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .