Ga naar inhoud

korsten op neus


jack en olivia

Aanbevolen berichten

hey

ons konijntje victoria had een klein wondje op haar neus, toen we bij de DA waren heeft de DA er niets over gezegd (we waren er voor wat anders)

ze heeft wel naar haar neus gekeken en niet gezegd dat het vreemd was.

nu 2 weken later ziten er weer 2 wondjes bij.

ik heb net gekeken en hangt een soort korst aan ongeveer de lengte van haar haartjes daar.

ik mag eraan zitten doet ook geen zeer, heb hem nat proberen te weken en eraf proberen te halen maar dit ging niet.

heb een stukje korst weg geknipt maar ik zie geen duidelijke wond.

eerst maakte ik me geen zorgen want wondjes gaan vanzelf over maar nu zitten er weer 2 bij en dat vind ik wel een beetje zorgwekkend!

iemand ideeen wat het kan zijn??

probeer wel een foto te maken maar geen idee hoe ik t hierop het forum moet zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee jeuk of last heeft ze niet, ze kan zich niet echt bezeren maar goed het gebeurd wel is, ze is onhandig!!

het bloed ook niet alleen een soort van korst.

ik kan altijd naar de DA gaan hoor die onderzoeken haar dan gewoon goed.

en dan krijgen we vast een zelf ofzo.

maar eigenlijk zie ik geen alarmbellen rinkelen met deze wond (en geloof me we zittten overal voor bij de DA)

dus ik hoopte dat iemand dit ook had want wil haar niet in de stress brengen voor niets naar de DA

de foto staat onder wondje neus op me site

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi het staat ook wel ergens hier op bb maar je gaat naar de foto, klikt met rechts, helemaal onderaan staat eigenschappen of iets in die trant klik je daar op, dan de url kopieren, ga je naar het bericht, klikt op het schilderijtje, plakt de url en drukt op enter:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is syfillis, kijk ook eens naar haar anus zit daar ook een korstje op?

Dit hoefd niet maar zou kunnen, neem wel de juiste behandeling duplo 1 keer per week 3 weken lang.

Normale ab werkt niet tegen syfillis.

Is overdraag baar door neus neus kontakt.

Het is een hollander konijntje? komt ie toevallig uit de omgeving van Mijdrecht?

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Syfillis aan de anus ziet er zo uit, dit is ernstige mate maar een enkele korstje is al voldoende op verdacht te zijn.

Foto-6P686P8K.jpg

Let op het kan ook enkel de anus of neus zijn die symptomen geeft.

De mindere symtomen op de kin of onder de neus.

Foto-W6FIQUIM.jpg

Aan de neus zelf

Foto-GOQZACKP.jpg

De symtomen komen in erge mate voor en minder erg, je moet altijd behandelen.

Dit is besmettelijk via neus neus kontakt of geslachtelijk kontakt.

Dus bij meer dieren die samen zitten moet alles behandeld worden.

Veel dierenartsen schrijven de verkeerde ab voor en dan verdwijnen de symptomen tijdelijk , maar het komt net zo hard weer terug.

Dus de juiste behandeling een peneciline is noodzakelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een hollandertje ja, gekocht in alkmaar maar waar ze gefokt is geen idee?

het lijkt nu beter te gaan na het schoonmaken, het neemt af, ga het vanavond even schoonmaken.

dr kontje zit er normaal uit.

maar goed hoe moet ze aan syflilis komen? we hebben haar al sinds januari en die plekken zitten er sinds andere halve week.

plus dat ze al is aan haar lip geopereerd was toen ze hier net was

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik had overleg gehad met de Da en ik moest even calendula zalf smeren op haar lip.

nou echt erger werd het niet maar beter ook niet.

dus nog even verder met smeren en het werd wel wat erger.

nu kom ik net bij de DA vandaan, het is geen syfilis of mijt,

ze denken aan een schimmel dus er gaat wat van de korst op kweek.

tot de uitslag moet ik het ontsmetten met verdunde betadine en dan smeren met de calendula zalf 2 maal daags.

dus ben benieuwd wat eruit komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .