Ga naar inhoud

iemand ervaring met dit voer


pluis04

Aanbevolen berichten

mijn konijn krijgt altijd ss als brok

maar nu las ik op de verpakking dat het goed voor de darmen is

maar er staat niks over de tanden.

en omdat mijn konijn vaak last heeft van haakjes omdat ze geen hooi eet ben ik op zoek naar een goede brok.

nu zag ik in de dierenwinkel van het merk( Hope Farms ) rabbit supertrio en er staat bij dat het goed is voor tanden en kiezen.

en het zijn ook bruine/ groene staafjes en dan in een driehoekvorm

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zou ik hem persoonlijk ook lekker op ss laten vanwege de samenstelling. alleen wel proberen het hooi eten te stimuleren door verschillende soorten hooi te proberen/meerdere keren op een dag een verse pluk hooi/wellicht je ss hoeveelheid wat naar beneden aanpassen zodat je konijn wel meer hooi moet gaan eten. succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je konijn altijd ss heeft gehad denk ik niet dat die hf wil eten, en waarom zou je van voer gaan wisselen als je al het beste voer geeft, als je konijn geen hooi eet zou ik me meer daar mee bezig houden want dat is echt heel belangrijk, laat die brokken maar wat achterwegen ( wel gewoon 15 gram per kilo konijn blijven geven he)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze krijgt nu nog maar 30 gram op een dag en dan pas om 17:00u

zodat ze heel de dag de kans krijgt om hooi te eten maar ze eet gewoon dan heel de dag niks

ze heeft altijd heel goed hooi gegeten maakte niet uit wat ze at echt alles

maar sinds ze aan de haakjes is geholpen wil ze echt niks meer van hooi weten

ik ververs het hooi in de ochtend en middag en avond dus het is lekker vers

ze komt er wel naar toe en likt het dan en gaat weer weg

en dat doet ze bij al het hooi

nu wil ik er vanmiddag alfafa er door heen gaan doen kijken of dat werkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al eens hooi met kamille of paardebloem geprobeerd? Mijn konijnen vinden dat nog lekkerder, dus ik wissel een beetje af. Verder geef ik ook hope farms super trio. Maar de super trio van hope farms zijn geen driehoekjes, dat zijn rechte wat grotere staafjes. Je kan zakken kopen van 3 of 15 kilo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik heb kruidenhooi met kamille, pepermunt, paardenbloem ,en wilde rozen geprobeert

ook weidehooi,gewoon hooi en hooi vers van een boer

ze likt er alleen aan maar voor de rest doet ze er niks mee.

het zijn inderdaad staafjes maar dan niet rond maar een ander model

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .