Ga naar inhoud

Paardebloem kweken


Beestenbende

Aanbevolen berichten

Ik wil zo graag weten, of mijn nijnen verse paardebloem lusten, maar ik durf het echt niet aan om het hier in de buurt te plukken. Zoveel honden hier en die worden ook gewoon uitgelaten op plekken, waar dat niet mag, dus ik vertrouw geen enkele plek.

Maar ik heb er een oplossing voor gevonden. Ik ga het gewoon zelf kweken.

Toen de eerste paardebloemen uitgebloeid raakten hier, heb ik heel veel pluizige bloemkoppen geplukt en gezaaid. Afgelopen maandag gezaaid (op verschillende manieren en op 2 verschillende plekken) en donderdag begonnen de eersten al te ontkiemen. Zodra de plantjes groot genoeg zijn, ga ik ze overpoten in hangende plantenbakken aan de reling van mijn balkon, waar ze lekker veel zon krijgen. En dan hoop ik snel mijn eigen paardebloemen te hebben, die niet bevuild zijn (wel nog even wassen natuurlijk).

En als ze het lusten, ga ik nog veel meer pluis verzamelen en proberen ook in het najaar en de winter paardebloemen te kweken, maar dan in huis. Zou toch lekker zijn, als de plantjes meewerken en ik het hele jaar door vers paardebloembald kan geven.

Nou, dat wilde ik even delen met jullie! En wie weet is het ook een idee voor jullie om te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig om te lezen, dat het werkt. En het leuke is, dat het 2 voordelen heeft. Ten eerste verse paardebloem voor de nijnen en ten tweede leuke gele bloemen, die het balkon wat opfleuren.

@ Hart16

Moet je zeker doen. Die zaadjes ontkiemen razendsnel (die in mijn keuken in ieder geval, want buiten zit er veel minder schot in de zaak).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Domino

Hahaha, als die bloemen in mijn tuin steeds de kop op zouden steken, zou ik daar ook minder blij mee zijn. Maar ach, in bakken op het balkon zelf kweken, vind ik dan wel weer goed.

@ Monty

Dat kan natuurlijk ook. Ik kweek zelf ook kattengras/knaagdierengras in huis voor de nijnen, want hier in de buurt gras plukken, vind ik ook niet erg fris. Ideale oplossing dan toch om het zelf te kweken. Gras, kruiden, paardebloemen, alles is fris en vers en je hoeft je geen zorgen te maken over vervuiling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk he die paardenbloemen! Het valt mij op dat ze altijd massaal langs de kant van de weggroeien of op uitlaatgebieden voor honden..

Dus ruim het 'onkruid' in de tuin op! Tot mijn vreugde groeit er wel wat in het gras. Ik pluk ze: Milo en mijn mama tevreden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .