Ga naar inhoud

Pip word gecastereerd wat moeten we allemaal weten en in huis hebben?


konijntjepip

Aanbevolen berichten

Hallo,

Pip is 1 jaar oud en word dinsdag de 26e gecastereerd, erg spannend allemaal..maar het is echt nodig, ze is al 2 maanden schijnzwanger en heeft helemaal kaleplekken overal.. erg zielig.. we krijgen pijnstilling en dwangvoer mee van de da.

We weten ook dat we het hok moeten vullen met kranten en doeken,

en een beetje hooi en water en natuurlijk lekkere dingetjes, en een kruik.

Is er verder nog iets belangrijk? dit word de eerste keer voor ons en willen natuurlijk graag dat alles goed gaat!

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het persoonlijk handig om ook darmstimulans in huis te hebben, zoals ciseral. Het hoeft niet, maar je zult net zien dat de keutels moeilijk op gang komen en het al 's avonds laat is. En het is sowieso handig in het algemeen om in huis te hebben.

En verder zorgen dat je zelf een paar dagen vrij hebt zodat je haar goed in de gaten kun houden.

Eventueel een drinkbakje, maar je kunt ook gewoon een schaaltje uit je keuken gebruiken. De voedster moet namelijk opletten met bewegen en strekken ivm de wond. Ze zal het zelf niet voelen door de pijnstilling, dus je moet er alert op zijn dat ze geen gekke spronge maakt of hard gaat rennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt geluk dat het zulk mooi weer is; als je konijn een buitenkonijn is kan ze zowieso overdag alweer lekker naar buiten en is een kruik zeker niet nodig.

Mijn Vlaamse dame herstelde erg langzaam en wilde geen witlofje eten. Pas toen ik haar in de reiskooi in de buitenren had gezet ging ze eten; ze had d'r maatjes gemist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Me moeder is pip nu naar de dierenarts aan het wegbrengen, want ik moet zo naar school..

gelukkig kan ik haar vanavond wel mee ophalen. Het eerste wat ze deed toen ze in het reishokje

zat is alle kleedjes helemaal weg doen ze zat liever op een ''lege grond'' haha ze is ook zo kieskeurig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .