Ga naar inhoud

Help: Ervaringen gezocht met EC - Panacur


Fleurtje1985

Aanbevolen berichten

Afgelopen dinsdag ging de vlag uit! Na 28 dagen panacur dachten wij (ik, voedster en rammetje) dat het klaar was....

Mijn ram was meebehandeld, daar mijn voedster heftig knipperend en wiegend met kopje heeft gezeten. Nu betrapte ik mijn ram net op precies hetzelfde gedrag!

Gelijk de DA gebeld, welke aangaf dat we gelijk een kuur der achter aan moeten starten. Minimaal voor nog 1 week tijd.

Iemand ervaringen met een soortgelijke situatie?

Het genieten van mijn beide konijnen is mij maar niet gegund!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja echt heel erg! Ben al vanaf half maart 2011 bezig met de medicijnkast..... We hadden net een dansje gedaan gister dat we klaar waren! Vooral omdat hij GEEN klachten had....

Net toegediend en huppelt weer als een koning door de kamer, zelfs een binky... geloof jij het, geloof ik het????

Volgende week ga ik een week met vakantie en ben erg bang dat ze daar meer stress krijgen en klachten erger worden :(

Mijn ouders gaan oppassen, maar zijn ook helemaal bang dat ze juist komen te overlijden daar bij hen :$

Ik heb uitdraai van medicatiehistorie gevraagd voor volgende week, indien nodig kunnen mijn ouders naar hun KKDA (waar ik ooit met mijn bun kwam toen ik nog thuis woonde) en daar de historie overleggen, eventueel in combinatie met contact opnemen met mijn DA....

Ik heb nu al slapeloze nachten :$ :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik geloof ook niet dat het zo snel werkt. Maar dat is het dus: ze eten goed, drinken goed, ze keutelen goed.

Maar af en toe had Fleur een flink 'tick', die is nu na 28 dagen weg. Ondanks alles waren ze beide zwaar actief.

Hij heeft het dus nu lichtelijk. Bij de tick net was hij beetje suffig, afwezig. Binnen uur kan dat omslaan in vrolijk en huppelig gedrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom denk je dat dit geen EC is dan?

Als fleurtje deze symptonen bedoeld past dit wel weer bij EC.

* Oogproblemen: nystagmus = het ritmisch heen en weer bewegen van de oogbol

* hersenproblemen: epileptiforme aanvallen, zwaaibewegingen met het hoofd

Of bedoel je dat niet?

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom denk je dat dit geen EC is dan?

Als fleurtje deze symptonen bedoeld past dit wel weer bij EC.

* Oogproblemen: nystagmus = het ritmisch heen en weer bewegen van de oogbol

* hersenproblemen: epileptiforme aanvallen, zwaaibewegingen met het hoofd

Of bedoel je dat niet?

Ik lees:knipperen met de ogen.......niet heen en weer bewegen van de oogbol.

Zwaaibeweging met het hoofd.....is heftiger dan wiegen.

Dit komt mij niet over als EC....ik weet dat er enorm veel dingen genoemd wordt onder EC...ik ben er uiteindelijk ook een Frans aan verloren die alleen maar een raar loopje had.....maar hier twijfel ik aan.Ook omdat het konijn panacur krijgt en gelijk opknapt terwijl dat zo snel niet werkt.

Maar panacur is dus het enige medicijn wat hij kijgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het net op hoe je wiegen/zwaaien opvat, begrijp me niet verkeerd ik heb het (gelukkig) nog nooit gezien ;) en misschien Bedoelde ze met dat knipperen wel die oogbewegingen (vandaar dat ik dat vroeg.....) en dat de klachten van het andere konijn wel zijn afgenomen door panacur zegt ook wat denk ik. Maar het kan geen kwaad om andere oorzaken te bekijken was alleen beneiuwd waarom je zo snel denkt dat dit geen EC zal zijn. Wat zijn andere dingen dan die beter bij deze symptonen kunnen passen?

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee......kan zo snel niks bedenken waar deze symptonen bij zouden kunnen passen.

Buiten het feit dat het konijn misschien slechte ogen heeft........

Waar ik zo bang voor ben is dat het op Ec geschoven wordt ( omdat het andere konijntje dat had) en het straks iets heel anders blijkt te zijn......

Wat ik raar vind is dat dit konijn ook meebehandeld is ter preventie van EC en het dan gelijk zou krijgen als de kuur af is......

Snappie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja....... ik weet ook niet in hoeverre een konijn nog EC kan krijgen als hij al behandelt wordt (of dat überhaupt mogenlijk is? Dan zal hij het al moeten hebben?) maar andere oorzaken bekijken is dan wel verstandig ja. Maargoed blijft een rot situatie...

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja....... ik weet ook niet in hoeverre een konijn nog EC kan krijgen als hij al behandelt wordt (of dat überhaupt mogenlijk is? Dan zal hij het al moeten hebben?) maar andere oorzaken bekijken is dan wel verstandig ja. Maargoed blijft een rot situatie...

Dan zou hij het inderdaad al gehad moeten hebben en de dag na het stoppen gelijk een terugval moeten krijgen.......?

Ik vraag me eigenlijk af met wat voor symptomen het eerste konijntje aan de panacur is gezet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel intressant/opmerkelijk eerst hoorde je juist vaak dat EC bij bepaalde klachten juist niet werd opgemerkt door da's omdat ze het simpel weg niet kende? en veel klachten een andere vage (of geen) oorzaak kregen.. En nu wordt er weer te snel aan EC gedacht? (niet dat ik denk dat dat het hier het geval is, ik kan daar niet over oordelen en heb er niet genoeg verstand van) vroeg het me af in het algemeen ;)

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even reageren :D

Mijn Fleur heeft panacur gekregen en het is verdwenen. Omdat ze de laatste tijd aan het kwakkelen is mocht ze gisterochtend geen vaccinacties VHS/M. De dierenarts drukte me op het hart dat niet te doen. Daarnaast is ze november geent, dus eind mei moet ik vervanging halen.

Ollie oogde goed en kreeg ze dus wel!

De avond vertoonde hij PRECIES hetzelfde als Fleur maand geleden.

DA heeft me gisteravond laat nog gebeld en gaf aan dat door stress van prikjes of de prikjes zelf de parasiet weer is vrijgekomen... Volgende week woensdag mag ik weer op consult komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .