Ga naar inhoud

Hoeveel gram biks van SS.


Claudiaa

Aanbevolen berichten

15-20 gram per kilo van het konijntje :D (dit wel op basis van volwassen gewicht)

Ik zelf voer ongeveer 17 gram per kilo hier doen ze t goed op dit heb ik zo ingesteld toen ik niet precies wist wat ze wogen(dit weet ik pas weer sinds vrijdag bij de DA) ze eten goed hun blindedarmkeutels op en eten voldoende hooi & groente.

Ze waren beide mooi op gewicht/mooi slank volgens de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn weten is de richtlijn 10-15 gr per kg volwassen lichaamsgewicht. Maar bovenal is het belangrijk dat je kijkt naar de behoefte van je konijn. Sommige hebben meer nodig, andere minder. Het ligt er ook aan of je bijvoorbeeld nog groenten erbij geeft. Weeg je konijnen regelmatig, komen ze aan geef je minder etc. en zo bepaal je de juiste hoeveelheid biks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad je moet goed kijken naar je konijn, het ene konijn doet het goed op 8 gram en het ander op 17 gram. Mijn 3 konijnen krijgen 7 gram/kilo.

Je moet goed kijken of ze goed hooi eten, hun bdk´s opeten en of ze niet aankomen/afvallen (tenzij dat je konijnen in de groei zijn dan moeten ze natuurlijk wel aankomen ;)).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntjes zijn nu volwassen en volgens de info van de DA moest ik 20gram per kilo geven van de SS.

Ik las hier 15 dus had op ruwe schatting 15 gram per kilo gedaan. ik dacht 1,5 en 2 kilo ik weet nu dat ze 1.25 en 1,7 wegen.

Ik zou iets kunnen minderen mssn. maar Cleo is in 6mnd tijd van 1.18 kilo naar 1.25 kilo gegaan en is dus ook van 6,5 maand oud naar 12,5 mnd oud gegaan. Jacks is ongeveer 3mnd jonger dan Cleo. (Cleo = rasloos en Jacks = NHD en heb ik uit de opvang)

Misschien zouden ze wel wat meer hooi gaan eten als ze minder krijgen, ik kan dit nog gaan overwegen na de castratie van mn voedster maandag a.s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .