Ga naar inhoud

hoornvlies beschadigd


Suusjelief

Aanbevolen berichten

Wij hebben Bailey nu 1,5 week en gelijk de eerste dag nadat we hem hadden opgehaald bij de fokster merkte ik dat hij 'slaap' in zijn ogen had zitten. Bij nadere inspectie bleek zijn oogje dof en leek er een soort 'velletje' overheen te zitten.

Dierenarts gebeld en omdat het zaterdag was naar de spoeddienst geweest. Het hoornvlies bleek beschadigd en we kregen zalf mee.

Afgelopen donderdag weer teruggegaan voor controle, hij had geen 'slaap' meer in het oogje gehad dus ik dacht dat het over zou zijn... Helaas was dit niet het geval, aan de kleurstof was te zien dat het nog totaal niet verminderd was.

De DA heeft zn oogje toen met een wattenstaafje extra geïrriteerd in de hoop dat het nu beter zou genezen (ik kon het niet aanzien, zo zielig :(:()

Deze donderdag moeten we weer terug, de DA zei dat als het dan niet beter is het dan nog 'erger' kapot moet worden gemaakt.

Nu weet ik niet zo goed wat te doen... Hij heeft geen slaap meer in zn oogje en de dofheid is ook weg, toch is aan de kleurstof duidelijk te zien dat het niet over is gegaan in een week. Mijn vriend en ik willen eigenlijk niet dat het erger wordt gemaakt omdat dit tegen ons gevoel in gaat.. Hoe denken jullie hierover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit er een puntje in het hoornvlies? Volgens mij willen ze het dan erger stuk maken zodat het zich vanaf dat puntje omhoog hersteld, een puntje (soort gaatje) in het oog kan ervoor zorgen dat er bacterien in komen en dat het oog eruit moet. Als ze het erger stuk maken dat vult het gaatje zich als het ware ook op.

Ik heb laatst stage gelopen bij mijn DA en toen was er een kat met dit probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zalf ken ik persoonlijk niet......misschien is het verstandig om even een mailtje te sturen naar dierenkliniek Wilhelminapark in Utrecht.Ik denk dat je andere zalf moet hebben.....van het erger beschadigen van het oog als oplossing heb ik zelf ok nog nooit gehoord.

Mijn konijn heeft ook een aantal oogproblemen gehad waaronder ook een beschadiging maar heb nog nooit gehoord dat verder beschadigen een oplossing is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even opgezocht welke zalf in voor Ollie zijn oogbeschadigingen heb gebruikt...ben begonnen toen met Caf zalf.Deze hielp niet afdoende en ben vervolgens gaan zalven met Trafloxal oogzalf....deze laatste gaf supergoede resultaten.

Welke provinsie woon je eigenlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan je wat nuttigs uit 1 van mijn topics halen.....

Als je op mijn naam klikt ,kan je naar mijn profiel......links in het rijtje krijg je dan de optie :vind alle gestarte onderwerpen;klik dat aan en lees even (nouja even....) bij Ollie heeft een oogprobleem .....daar staan ook nog wat foto's van zijn oog in volgens mij.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .