Ga naar inhoud

Niet drinken


Ester

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Sinds januari heb ik twee konijntje; Meisje en Mokkeltje.

Ik heb ze met de hand groot gebracht vanaf dat ze een dag of 10 waren.

De dames zitten nu nog binnen, maar mogen binnenkort naar buiten.

Om te 'oefenen' mogen ze nu al, als het mooi weer is, in hun buitenhok.

Ze vinden het geweldig en spelen dan de hele tijd samen of met hun speelgoed.

Alleen drinken ze niet als ze buiten zijn; niet uit hun flesje en niet uit een bakje.

Als ze binnen zitten, drinken ze altijd uit een flesje. Ook al toen ze nog heel klein waren.

Dus het is niet zo dat ze een flesje niet kennen.

Als ik ze, na het buiten spelen, weer binnen haal beginnen ze meteen te drinken.

Ik geef ze buiten al wat extra groenvoer, maar daarmee krijgen ze niet genoeg vocht binnen.

Heeft iemand tips voor mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze mogen elke keer een paar uur naar buiten. Meestal 's middags, want dan is het temperatuursverschil tussen buiten en binnen niet zo groot.

Maar gisteren zijn ze van 09.00 uur tot 18.00 uur buiten geweest en hebben ze ook niet gedronken.

Ze eten wel hooi en rauwkost en zijn hardstikke gezond en levendig.

Ik maak me alleen zorgen, omdat ze een 'valse start' hebben gemaakt toen ze klein waren.

Ik heb ze namelijk 'in beslag genomen' van twee kinderen die in januari met ze aan het rondfietsen waren..... in hun jaszak!

Ze waren onderkoeld en hardstikke bang. Ik heb net zo lang gepraat tot ze ze afgaven, toen heb ik ze onder de warmtelamp gelegd en ben ze handmatig gaan voeden.

De arme diertjes waren amper 10 dagen oud.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .