Ga naar inhoud

kale plek door enting?


*Kim*

Aanbevolen berichten

Vorige week woensdag is mijn nijntje ingeent. Nu heeft ze sinds gister een kale plek met een bultje. Ze heeft het ongeveer zitten op de plek waar ze de prikjes heeft gehad. Weten jullie wat dit kan zijn en wat ik eraan kan doen? Ik heb weleens gelezen dat ze een bultje kunnen krijgen maar ze heeft ook echt een hele kale plek. Hopenlijk kunnen jullie me helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Onze "Tommie" kreeg erg last van de bultjes na een week of drie zo erg dat er een gat ter grootte van 5 mm viel in zijn jas. Een makkie natuurlijk als je zulke scherpe tanden heb. Tommie heeft de injecties bij 10 weken oud gekregen. We zijn natuurlijk naar de dierenarts gegaan en na veel peinzen heeft hij Tommie een anti-biotica kuurtje gegeven.

Na een dag of 10 ging het al een stuk beter en geleidelijk sloot de wond zich. Na een week begon hij weer te knagen aan zijn andere inentingsbult, welke van de twee weten we niet, maar hij heeft dus nu weer een gat in zijn jas en hij wordt daar zelf niet vrolijker van, eet wel goed enzo dus hij voelt zich niet ziek ofzo.

We kijken het nog even aan maar ik denk dat weer een bezoek naar de dierenarts in het verschiet zit.

Vraag is ook of andere forumleden ook dergelijke ervaringen hebben?

Als het vaker voorkomt dan is dat toch een domper op het inentingsvoordeel, je wilt toch het beste doen voor je konijn en niet dat hij of zij slachtoffer wordt van je eigen angsten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .