Ga naar inhoud

Welke biks kopen voor konijntje...


joephetkonijn

Aanbevolen berichten

Hoi Hoi

Welke soort biks moet ik kopen voor mijn konijntje (nu 9 weken)? Heb bij de dierenwinkel voer gekocht voor jonge konijnen. junior voer. moet ik 2 zakken doen en daarna kon ik overstappen op gewoon voer. Het voer wat ik nu heb is gemengd. Hij eet alleen de lekkere dingen eruit en de rest eet hij omdat het moet hahahaha maar niet van harte. Hooi is ook niet favoriet.

Nu was ik vandaag bij de DA voor een zalfje voor zijn oogjes en die zij dat hij ook wel gewoon biks mag hebben. Nu wil ik dat dus kopen en ff mengen met het andere voer zodat dat ook op gaat. De DA zei wel dat ik pas nieuw voer moet geven als heel het bakje leeg is anders blijft hij alleen de lekkere dingen eten.

En ik ga vanaf morgen hem smorgens ook maar eens eerst een pluk hooi geven en een paar uur later pas de brokjes. Dan moet hij wel hooi eten hahaha de lekkerbek.

dus welke biks (merk of niet) moet ik kopen en waar.......

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

het konijntje komt via via. Weet er ook niet veel van maar anders deden ze hem weg. En aangezien we op zoek waren naar een konijntje hebben we er nu een nieuw gezinslid bij hahaha. De DA zij dat het waarschijnlijk van de tocht kwam. Hopelijk helpt de cavasan. Zijn haren rond zijn ogen zijn ook flink vies. Kan ik die het beste afknippen?

Ik laat nu het voer wat ik heb gewoon staan totdat het bakje helemaal leeg is. Eet hij teminste ook beter hooi. Als ik straks nieuwe biks heb ga ik het maar een beetje mengen tot dat dit voer op is.

Zal toch allemaal wel goed zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

het konijntje komt via via. Weet er ook niet veel van maar anders deden ze hem weg. En aangezien we op zoek waren naar een konijntje hebben we er nu een nieuw gezinslid bij hahaha. De DA zij dat het waarschijnlijk van de tocht kwam. Hopelijk helpt de cavasan. Zijn haren rond zijn ogen zijn ook flink vies. Kan ik die het beste afknippen?

Ik laat nu het voer wat ik heb gewoon staan totdat het bakje helemaal leeg is. Eet hij teminste ook beter hooi. Als ik straks nieuwe biks heb ga ik het maar een beetje mengen tot dat dit voer op is.

Zal toch allemaal wel goed zijn.

Bij gemengde biks is de samenstelling ook niet goed, het bevat vaak te weinig vezels, te veel vet en calcium.

Waar komt je konijntje vandaan? 9 weken en dan al problemen met de ogen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste kun je geen gemengd voer meer geven.

Doordat jouw konijn de lekkerste dingetjes eruit pikt & juist niet de gezonde groene staafjes (bixjes) eet, krijgt hij niet voldoende voedingsstoffen. Die lekkerste dingetjes zijn echte dikmakers & kun je vergelijken met snoepjes.

Juist nu jouw konijntje nog in de groei is heeft hij goede voedingsstoffen nodig.

Science Selective & Hope Farms Supertrio zijn goede bixjes. Die laatste valt ook behoorlijk mee in de kosten :)

Cavasan wordt altijd ingezet bij een oogontsteking. Van de zalf kunnen de oogleden iets opzwellen, waardoor het lijkt te verergeren.

Uiteindelijk zal dit weer wegtrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het haar rond de oogjes niet af knippen. Je zou hoogstens met gekookt water (nadat het weer iets is afgekoeld) rond de oogjes schoonmaken (ik doe het altijd met keukenpapier) en dan gewoon de zalf zn werk laten doen.

En inderdaad, biks van Science selective of hope farms is goed voer en vele malen beter dan gemengd voer. In dit voer zit alles wat je konijn nodig heeft. Voer hem niet teveel, 2 keer per dag, want hij moet wel gewoon zijn hooi opeten en daar dan ook de hele dag beschiking over hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .