Ga naar inhoud

Niet eten en nu wel eten, wat te doen?


Pluis en Bolletje

Aanbevolen berichten

Vanmorgen wilde Bolletje niet eten, hij was duf en nam geen hap.

Gelijk afspraak bij de DA gemaakt, ik kan om half 3 terecht.

Maar hij eet weer, al zijn brokjes en zelfs hooi.

Wat zou jij doen: voor de zekerheid naar de DA gaan of het nog even aanzien?

(alleen morgen en overmorgen werk ik, dan geen tijd om naar de da te gaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pluis en Bolletje vonden het vreselijk, eerst in de auto, samen in de vervoersbox. Pluis gaat dan zitten

graven en stampen, dan zo'n dokter die je vast houdt en aan je buik gaat voelen, en dan die rare omgeving met allerlei geuren en warmte.

Behoorlijk stress-vol.

Maar het ging verder goed bij de DA, ze heeft gevoeld of de nijntjes gas, verstopping, ofwel een te volle maag had.

Alles voelde soepel, er was geen gas, ze hoorde normale darmgeluiden en geen harde massa. De maag

was normaal gevuld.

Waarschijnlijk is hun eetpatroon veranderd door het hooi wat ik had gekocht, het is andere

dan ik normaal heb, ze vinden het lekkerder, dus aten er meer van. Blijkbaar moet je soms ook

voorzichtig zijn met nieuw en ander hooi.

Want hun keutels zijn anders, donkerder en kleiner.

Ik heb ook hooi wat ze normaal krijgen (van intratuin) dit ga ik nu mengen met dat andere hooi.

De DA adviseerde om tijdelijk wat minder brokjes (ss) te geven, de halve portie, zodat ze sneller

wennen aan het hooi.

Maar of dit nou echt gaat helpen weet ik zomaar niet.

Jammer dat ik niet gevraagd heb of haakjes ook de oorzaak van deze verandering in eetlust kon zijn.

Als konijnen haakjes hebben, eten ze ook minder hooi, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi dat het niks ernstigs was,

haha dat merkte ik hier ook toen ik met nieuw hooi begon, eerst aten ze normale weidehooi, maar later ging ik overstappen naar kamille hooi en ze aten echt ongelofelijk veel, moest 3 x per dag nieuw hooi geven terwijl met de weidehooi gewoon 1 x genoeg was, biks lieten ze staan enzoo.

biks minderen of zelfde hoeveelheid erin zetten heeft denk ik niet zo'n zin, als ze geen biks eet zal ze ook niet eten als er minder is lijkt mij? :P maar ik kan het mis hebben dus hopelijk weet iemand anders het beter

haakjes zal het vast niet zijn, dan eet ze helemaal niks meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .