Ga naar inhoud

Neeh! Ik moet Frummel in laten slapen...


Frummel

Aanbevolen berichten

Heeft je konijn melkkliertumoren? Hier namelijk wel een konijn met melkkliertumoren, kwaadaardig, inmiddels heeft ze een groot gezwel boven op haar buik (tussen haar voorpoten), in de buurt van de tepels... Operaties hebben geen zin meer, de dierenarts wil nu ook geen risico's meer nemen omdat het eigenlijk al einde zaak is (alleen is Draak gelukkig nog wel verder gezond, op wat gebitsprobleempjes na).

Heeft je voedster dan ook op andere plaatsen bultjes zitten? Bij Draak zat het over haar hele buik heen en nu heeft ze een paar kleine bultjes, vlak bij haar tepels.

Heel veel sterkte en beterschap!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een vervelend gedoe allemaal zeg! Gelukkig voelt ze zich al wat beter!

Ik kan me voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt, zeker als je konijn steeds weer wat op lijkt te knappen is het erg moeilijk om een definitieve beslissing te nemen omtrent het inslapen. Je wilt niet dat ze pijn lijdt, maar je wilt haar ook niet te vroeg vh leven "beroven".

Zelf zit ik in een situatie die een klein beetje op die van jou lijkt; heb 3 konijnen, o.a. een dwerg-vrouwtje van 6. Ze heeft haakjes op haar kiezen, 2x geholpen, maar na de 2e keer, in februari, heb ik het idee dat ze toch weer last heeft van haar gebit. Erg snel, want tussen de 1e operatie en de 2e zat bijna een half jaar! :arf:

Ze is dus een dwerg, maar normaal gesproken at/eet ze als een vlaamse reus(als ze kans krijgt:mdr::wink2:) Nu is de wil er wel, maar de weg niet, zal ik maar zeggen. Ene dag eet ze wel brokjes, andere dag is er voer over, terwijl ze anders altijd haar bakje schoon leeg at!

Ook heeft ze last van haar buik(vermoed ik), oppakken vind ze vreselijk. Logisch gevolg als je niet goed kunt eten; darmprobleempjes. Ze poept gelukkig wel.

Ik zit dus ook enorm in twijfel; ga ik haar brokjes elke dag in water weken( science selective) zodat ze elke dag haar voer binnen krijgt of kijk ik het nog even aan? Want als ik haar nu geweekte brokjes geef, hoeft ze helemaal niet meer te kauwen en dat bevorderd de slijtage van haar gebit ook niet natuurlijk!

En dan nog de vraag; wat doe ik, wéér naar de DA? wéér de haken laten verwijderen?

Ik weet 1 ding wél zeker, dit wordt wel aflopende zaak, ze is 6 jaar, haar gebit begint te zakken(ouderdomskwaal) en daardoor zal ze steeds sneller last hebben van haakjes....

Ik gun haar een konijnwaardig leven, maarja, in dit geval is het zo moeilijk te bepalen wat konijnwaardig is! Want haakjes kunnen altijd verwijderd worden, maarja, steeds vaker onder narcose etc. is niet bevordelijk voor de gezondheid. En daarbij komt dat het geld bij mij ook niet op mn rug groeit en nog meer konijnen heb die verzorgd moeten worden. Let wel; geld interesseerd me niets, maar ik moet het wel kunnen blijven betalen natuurlijk, het moet niet de spuigaten uit gaan lopen. DA-kosten zijn zo ontzettend hoog!

Ik hoop dat jij er uit komt met je nijn. Zo te lezen wordt ze op haar wenken bediend en heeft ze nog een heerlijk leventje. Ga je niet schuldig voelen als het zover is dat ze geen konijnwaardig leven meer heeft, je hebt haar altijd goed verzorgd, ze kwam niets te kort én je hebt er alles aan gedaan om haar te helpen. Het verdriet is moeilijk, en de 1e tijd zul je haar enorm gaan missen, maar ik denk zelf altijd maar; mijn verdriet stelt niets voor in vergelijking met de pijn die mijn dier nu lijdt.

Heel veel sterkte en succes! Verwen haar maar goed, en als de tijd daar is zal ze je echt niets kwalijk nemen!

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff!!! Had net echt een HEEL lang verhaal getikt (half uur mee bezig geweest!)

Ben em kwijt, omdat ik opnieuw moest inloggen!!! GRRRRRRRRR! :grrrrrr:

Nou, nu beknopter hoor! pffff...

@ iedereen:

Heel erg bedankt voor de lieve reacties!

@ Nimfee

Ja het zijn melkkliertumoren. Ik denk wel dat ze kwaadaardige tumoren heeft want de DA had het ook over eventuele uitzaaiingen.

Ik heb het gevoeld en het voelde niet best, al haar tepels zijn heel erg opgezet en haar buik zit 'onder'. Volgens mij heeft ze er ook wel ietsjes last van want als ze zit te 'broeden' (zo noem ik dat want dan zit ze als een kippie), gaat ze wel eens verzitten, alsof ze er last van heeft. Gisteren lag ze op haar zij na een bunnyflop en toen zag ik pas hoe opgezwollen haar buik is. Ze is best nog op gewicht, maar op haar rug heel mager. Al haar gewicht zit dus in haar buik. Is gewoon niet best dus. Operatie is heel zwaar. Ga ik haar niet meer aan doen. Er is eerder een Cyste van haar poot weggehaald en dat was al een drama (dramaqueen) :mdr:. Het is goed zo, ze geniet overduidelijk, dus ik ben blij voor nu.

@ Dahlia:

Je maakt me heel erg aan het huilen met je laatste lieve bemoedigende woorden! :he: Terwijl ik het lees denk ik ook echt; ja, zie je wel, niet schuldig voelen, ze heeft gelijk! :yes: Dank je!

Wat betreft jouw nijnie met haakjes! Ga eens naar de DA en vraag het zonder narcose! Hebben ze bij Frum ook gedaan en dat ging prima! Bespaar je veel kosten! Ik moest toen 6,50 euro betalen. Alleen mocht het toen niet baten want een week later stond ik weer op de stoep. Ze moesten toch verder in het bekkie kijken met narcose... Maargoed, het valt te proberen! Blijft wel het discussiepunt (vooral hier op het forum) is knippen van de kiezen wel goed?!

Enneh, ik heb hier wel eens gelezen dat er baasjes zijn die bijna 1 x in de 5 weken naar de DA gaan voor haakjes, en die nijnies gaan al jaaaaaren mee! Niet opgeven dus! Ze kunnen er prima mee leven. De narcose is idd niet bevorderlijk, maar als nijn verder gezond is maakt het niet zoveel uit!

Probeer ook nog even je SS in stukjes te breken voor nijn. (in 2en) Heb ik vorige week ook gedaan voor Frum en toen ging ze weer eten! Het bakje met geweekte SS vond ze maar niks! ;-) Sterkte!

Frummel gaat nog steeds erg goed! Ze eet heeeeel veel, ze drinkt heeeeel veel (en dat is niet goed, maarja, dat zijn die nieren). En ze heeft net in de tuin als een malle rondgesprint! Ik kreeg er zelfs de slappe lach van! Ze ligt nu heerlijk languit onder haar tafeltje naar de tv te kijken! hihi! ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frummel: bij mijn konijn is haar buik totaal niet opgezwollen, haar tepels ook niet.. Ze heeft alleen een paar harde bultjes, wat dus tumortjes zijn. Het hoeft ook niet kwaadaardig te zijn, het kan ook goedaardig zijn; kan je misschien onderzoek naar laten doen? Ik heb dat wel gedaan zodat ik wist waar ik aan toe was. Al kan het natuurlijk zijn dat ze nog niet gecastreerd is...? Al was het bij Draak niet opgezwollen toen ze nog niet gecastreerd was, alleen maar een hoop bulten. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met je konijn, je doet in ieder geval goed je best en meer kan je niet doen natuurlijk. Geniet nog lekker van d'r, zo lang het nog kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .