Ga naar inhoud

Morgen castratie van BigBen... WhatToDo?


Bijouxxx

Aanbevolen berichten

Goed.. mijn BigBen is een franse hangoor van 7 maanden, een ram. Morgen, donderdag ochtend om 8 uur word hij gecastreerd. Ik vind het heel eng, heb veel verhalen gehoord over konijnen die overleden zijn, en ik ben erg aan BigBen gehecht. *nu al* Ik heb een DA uit de lijst van KK DA gezocht, hier op BB... maar hij heeft mij niet verteld wat ik moet doen.

moet ik deze avond hem veel voer geven? geen enkel voer? hooi water? Ja water krijgt hij zoiezo, maar van een vriendin hoorde ik dat hij geen eten mocht hebben voor de castratie?

en na de castratie krijg ik dwangvoer mee, en pijnstillers... maar na de castratie, mag hij niet op bodembedekking, maar in de kooi met een handoek? moet er een warme kruik bij of niet? hij staat in de gang ,daar is het zo'n 15 graden... hij heeft altijd in de gang gestaan.

Sorry als deze topic al eerder is geweest, maar kon niet veel info vinden... en tja. moed inspreken is welkom :) ben namelijk bang dat het misgaat... ook dat het zo'n groot konijn is, maar hij is gewoon net een tweede deel van me. hij gaat me steeds achterna, tegen me aan liggen, een kleine ondeugende ventje, wilt constant geaaid worden... Ik kan hem niet missen, maar ik wil het hem ook niet aandoen om geen vriendinnetje te geven... maar ik wil ook géén nestje! wat een gedoe haha. Een vriendinnetje voor hem heb ik al! die staat momenteel in de Garage..

Bedankt alvast!!:bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Relaxxxx!

Het belangrijkste: Stop nooit, maar dan ook nooit, met het voeren van je konijn. Als zijn darmkanaal stil komt te liggen gaat hij dood en dat is het laatste wat we willen. Daarnaast kan een konijn niet braken zoals honden en katten dat kunnen en daarom mag hij gewoon voor de operatie eten. Geef hem vandaag gewoon z'n normale aantal eten en morgenvroeg zou ik, als ik jou was en als het konijn het gewend is, wat extra groenvoer geven.

Verder, de dierenarts castreert dagelijks dieren. Hij weet echt wel waar hij mee bezig is. Laat het gewoon op je afkomen en dan zul je zien dat het eigenlijk allemaal wel mee viel achteraf.

Ik heb precies dezelfde zorgen gehad met mijn konijn Willy maar dat was echt zo onterecht. Bij de dierenarts vond hij alles bere interessant en na de castratie was hij hartstikke levendig. Ik heb me ook ingelezen in kruiken en handdoeken, was op alles voorbereid maar niets van dat alles was nodig.

Toen de pijnstillers waren uitgewerkt heeft Willy nog wel even een uurtje stil gezeten en kon ik merken dat hij niet helemaal de oude was maar na dat uurtje was het weer voorbij en ging hij vrolijk verder.

's Nachts heeft hij zelfs nog even zijn kooi open gebroken en is vrolijk door de woonkamer gaan rennen.

Waar je op moet letten na de operatie, je konijn moet blijven eten! Als hij niet meer eet dan heeft hij pijn. Let daarom goed op of je keuteltjes ziet en voer je konijntje gewoon lekkere dingen. Als hij niet meer eet kun je pijnstillers geven, als hij wel gewoon eet en levendig is hoef je hem helemaal niets te geven.

Je kunt uit voorzorg een handdoekje in het hok leggen, zo komt er geen stro in het wondje want dat kan pijnlijk zijn of gaan irriteren.

Ik had Willy los in de woonkamer dus bij mij was het niet nodig.

Een kruik, alleen doen als je merkt dat je konijn weinig beweegt en niet eet.

Maar das mijn mening :) Er zullen ongetwijfeld andere meningen zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke... aan de gedachte aan morgen gaat mn hart al... ook al is het voor bigben... maar toch.

ahh oke, dus vanavond zoals gebruikelijk voeren, ze krijgen elke ochtend en avond voer.. en groenvoer, nee daar is hij nog steeds niet aan gewend. heel gedoe, als hij een klein ministukje van witlof krijgt, of komkommer, tomaat, wortel maakt niet uit, krijgt hij gelijk diarree. steeds weer hok verschonen, op hooi en water, na 2/3 dagen gaat het weer goed. volgens mij kan hij niet tegen groente? kan dat uberhaupt wel x]

oke, vanavond krijgt hij gewoon weer voer hooi en water, en morgenochtend nadat ik *ssjt* ffkes van school weggebleven ben, om Bennie naar de DA te brengen. Kooi verschonen, handoeken erin, kruik klaarleggen, bak water erin en voer... oja hooi! uhm. en ik kan hem 's avonds weer ophalen.

Hij loopt af en toe door de gang, maar niet veel, hij gaat gewoon ergens neerploffen, liefste op de deurmat x] en klaar is kees. lopen? nee dankje. te lui ervoor :P

goed, eens afwachten wat de rest nog zegt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zenuwe is toch normaal en dat je nu al heel erg om hem geeft is ook normaal! je hecht je snel aan dieren teminste dat heb ik ook!

Ik zat ook in de Stress toen Bugs en Dr.No naar de DA gingen voor de castratie. Achteraf nergens voor nodig toen we ze kwamen ophalen was Dr. No alweer de oude! Alleen bugs at even niet en poepte en plaste niet, heb hem op me schoot genomen lekker geknuffeld en toen wat groenvoer voor zijn neus gehouden en toen begon hij langzaam te eten. Daarna kwamen de poepjes en de plasjes ook weer!

Ik zou wel het hooi in een korfje doen zodat het niet overal in zijn hok komt want moet natuurlijk geen viezigheid in het wondje komen.

Heel veel succes morgen! en komt vast en zeker allemaal goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was ook zenuwachtig voor Bunbun zijn castratie! Ging allemaal goed hij was beetje suffig daarna maar naar flink wat geknuffel en daarna heeft ie even rustigaan gedaan maar savonds liep hij al weer rond en ging weer eten enzo! Wondjes zijn ook goed genezen niks meer te zien daarbeneden :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel erg bedankt voor de steun van jullie!

heb alles al klaargezet voor morgen, oude handoeken, bakjes voor water en voer, een ruifje, een een rennetje, voor als hij wat wilt lopen.

en Ben? tja, hij vreet zich weer vol met de hooi... moet het elke ochtend en avond bijvullen, nu zelfs in de middag! dus dat komt wel goed, kleine hooivreter ^^ en uhm... moet hij nu 2 weken apart, voordat hij bij Bailey (ongecastreerde/ongesterriliseerde) voedster kan?

owja, het is 10 minuutjes met de auto naar de DA, ik heb een wasmand, met een handoek erin en eroverheen... is dat goed? we hebben geen dozen :$ of van die champagne glazen doosjes x] maar bigben past er nog niet eens in met zijn kont .. dat komt dus niet goed:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Benny zit nu op mijn schoot aan mn trui te knabbelen. *zucht* dat word weer een nieuwe trui kopen.

Mijn ma is de autosleutels en portemonnee halen...

en daar is ze. We gaan!

Ik laat wel weten hoe is het gegaan, alleen, ik kan hem pas vanavond ophalen :(

Zo, nu ben ik naar de DA, Bennie, zeg maar dag tegen je balletjes *arme arme jij*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jocoso is nu zo ruim 2 maanden gecastreerd en nog steeds het zelfde konijn. Als je vragen hebt na de operatie en je bent alweer thuis direct de DA bellen. Beter 1x teveel dan te weinig. Bij mijn DA ( kan je even aan die van jezelf na vragen ) was het zo dat je binnen 10 dagen nog alles vanuit de kosten van de operatie geregeld kan krijgen, soort garantie idee. Dus dan heb je geen consult kosten. Alleen evt. kosten als er nog een keer een prikje ofiets gegeven moet worden. Maar vertrouw op de DA arts en praat erover. Het is inderdaad spannend!

Toitoitoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt vast goed :). Mijn Ben was ook bijna meteen weer de oude na zijn castratie, al is hij niet onder narcose geweest, dat scheelt (plaatselijke verdoving). Goed in de gaten houden vanavond of hij blijft eten, keutelen en plassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfoe, net telefoontje gehad, dat het goed gegaan is! Ben is nu aan het 'ontwaken' van de gasnarcose :D

ik sta op springen x] ik wil nu naar hem toe! maar helaas geen vervoer, pas 's avonds weer :(

en mijn trui is inmiddels in zijn kooi gelegd, kan hij verder vernielen... de mouw ligt er helemaal vanaf x]

nu nog de andere mouw, dan heb ik een T-shirt.

Lianne, morgen Succes met Sambal!

en de rest, heel erg bedankt voor de steun en hulp!!

misschien dat vanavond, als Bennie weer hier is, dat ik een foto of nog berichtje plaats :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfoe, succes Pucks en Lianne... let me know!

bij mij hebben ze erna nog gebeld, gaat nog steeds goed, heb hem net opgehaald... en zit nu hier te eten..

ofja ligt te eten x] hij heeft al een hele voorraad keutels geproduceerd, en een hoop lawaai zitten maken.

Ik geloof... dat hij nog de oude is! en de hechting ziet er netjes uit, beetje rood, maar voor de rest ziet het er goed uit.

Hier de foto's, van hoe de kooi eruit ziet, met bakje water en flesje, kan hij kiezen. Dat gele bij zijn oogjes is de zalf, en tja, Bailey verveelde zich weer eens, en de foto is zo lief, vandaar dat die ook erbij staat! Ze vind het fantastisch om bij de deur te liggen, de post komt dan. en zij verscheurt het helemaal.

De postbode heeft een keer een doosje met van die knabbelsticks voor konijnen door de bus gedaan! met een briefje : voor je moordlustig konijn :lol: we lagen hier dubbel, en bailey heeft *vooruit vooruit* een halve stick gehad, en na een week weer de andere helft, de andere stick ging buiten bij de groep!

bijouxxx-albums-snowbunnies-picture41107-ill-do-everything-for-that-cookie.jpg

bijouxxx-albums-mijn-nijntjes-d-picture41114-wachten-op-de-post-daarna-helemaal-vernielt.jpg

bijouxxx-albums-mijn-nijntjes-d-picture41113-alweer-vreten.jpg

bijouxxx-albums-mijn-nijntjes-d-picture41110-bennie-betrapt.jpg

bijouxxx-albums-mijn-nijntjes-d-picture41115-big-bens-kooi-naar-de-operatie.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het goed gaat. Leuk verhaal dat van die postbode, haha!

Ik las hier van die handdoeken in de kooi.. Dus heb gelijk wat oude handdoeken bij mijn ouders opgehaald.. Gelukkig weet Woppy niet dat hij over ruim een uur ook aan de beurt is.. Ik ben zenuwachtig.. Haha!

Mooie konijntjes heb je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .