Ga naar inhoud

Koorts.


Maggy

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik maak me zorgen om Maggy,die altijd een 'probleempje' is geweest.

Dan had ze een of ander groen ding uit haar neus groeien,dan had ze een ooginfectie,en elke maand wat anders.

Het is weer eens raak volgens mij;

Vanmiddag gaf ik haar een knuffel toen ik heel even vijf seconden naar binnen moest.

Konijn kan toch best heel even mee?

Binnen merkte ik (ik weet niet of het buiten ook zo was,niet op gelet) dat ze ontzettend hete oren en pootjes had.

Moet ik me zorgen maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groen uit het neusje...vieze oogjes...doet me denken aan snot/pasteurella.

Ben je al met Maggy naar de dierenarts geweest hiervoor?

Hete oortjes kan altijd een keer, maar hete pootjes...

Heeft ze toevallig niet in het zonnetje gezeten vandaag?

Als ze echt koorts heeft, moet je sowieso even een bezoekje brengen aan de dierenarts vandaag want dit is niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over die hete oortjes: Dit merk ik ook wel eens bij Funk als ik haar op schoot pak. Als ze dan op schoot blijft zitten worden de oortjes vaak weer koeler. Ik pak haar ook als ze net door de hele kamer heeft lopen rausen en gek heeft lopen doen. Ik denk dus dat het ook kan komen door een soort van opwinding en activiteit ofzo, want zodra ze dan gaat slapen worden de oren langzaam aan weer de normale tempratuur.

Maar zoals Joseeke hierboven al zegt: in combinatie met de vieze oogjes en neus zou ik ook zeker even naar de DA gaan, want ALS het snot is kan je er maar beter op tijd bij zijn, het is zo'n rotziekte! Als je konijn er lang mee blijft lopen voor het behandeld wordt kan chronisch worden, en uit ervaring kan ik je vertellen dat dat echt een eindeloos gevecht is dan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oren kunnen inderdaad warm aanvoelen omdat ze op die manier warmte kunnen kwijtraken, dus net als olifanten

gebruiken ze hun oren om af te koelen. Ik heb een oorthermometer gekocht om koorts te meten en als je die goed in

de gehoorgang steekt, meet je de temperatuur van het konijn ipv de oren. Ik heb het getest, dus in het oor gemeten en

toen in de anus (met een gewone thermometer) en het scheelde maar heel weinig dus best betrouwbaar.

Ze zijn nu 17,50 bij de kruidvat. Is ook zo gepiept, in één seconde is het klaar. Mijn konijnen hebben snot

dus als ik denk dat ze koorts hebben, piep ik ze even in het oor. Tot nu toe geen koorts, konijnen hebben een iets

hogere lichaamstemperatuur dan mensen trouwens, hun temperatuur kan schommelen tussen 38 en 39,5 (als het heel

warm is). Als je ze even de tijd geeft om tot rust te komen, hoort de temperatuur zo rond de 38 te liggen.

Succes met je zorgenkindje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .