Ga naar inhoud

flo's laatste dag.


roomie

Aanbevolen berichten

zoals vele weten, is flo niet meer,mijn kleine meid heeft de strijd moeten opgeven.

ik plaats even hier een berichtje over hoe het is gegaan, en een berichtje op de regenboogbrug volgt ook nog.

ten eerste iedereen ontzettend bedankt,voor de lieve woorden, gedachtes, en steunbetuigingen.

het begon allemaal 21 december, toen flo bloed plasste en erg dun was geworden.

naar de da, ze zou waarschijnlijk nierfalen/ en of baarmoederkanker tumoren hebben.

het zag er erg slecht uit.

verder onderzoek zou niet meer helpen, alleen om te weten te komen wat het was.

aangezien ik haar stress wou besparen, en een meisje ben van 16jaar dus ook met een portomennee van een 16jarige heb ik ditniet gedaan, ik vertrouwde de da.

er kwam een tijd van wachten en zorgen, en in de gaten houden.

flo knapte op, waardoor wie zal het zeggen, haar levenslust, jullie lieve berichtjes, de aandacht, het eten, maar 1 ding weet ik zeker haar vriendje jip speelde een groot aandeel.

3mooie maanden ging het goed, ze rende weer en kwam aan.

ze werd extra verwend,lydiaa stuurde kruiden op en een prachtige tekening.

baasje van rufus(docentje) vereeuwigde jip en flo in haar boek.

wat was ik trots.

donderdagavond ging ze achteruit, ze zat weer erg dik, en had geen lust meer, oogjes dicht etc.

vrijdagochtend wist ik dit wordt onze laatste dag.

met een brok in mijn keel ben ik naar school gegaan.

thuis gekomen toch nog afgewacht.

s'avonds beneden op de bank geslapen, en hopen dat ze zelf haar laatste adem zou uitblazen... maar nee die kleine meid kent geen opgeven.

totdat het zaterdag niet meer ging, ze hupste raar als ik haar in de ren zette etc.

haar buik voelde papperig, ogen zaten dicht, en ze bewoog echt niet meer.

toen een afspraak gemaakt bij de dierenarts,waar ik heen ging met jip en flo.

ik had jip en flo in een kratje gedaan met wat eten en een dekentje, en daarop een tralies.

in de auto op schoot.

jip vond het echt verschrikkelijk, maar ik merkte aan flo dat ze de steun nodig had.

toen piepte ze met haar hoofdje ertussen uit, doe ik hier wel goed aan dacht ik?

haar appel zat ze ook lekker van te eten...

we mochten eigenlijk al snel naar binnen.

flo werd eruitgehaald, gevoeld etc,nee het hield op.. en kreeg haar spuitje.

teruggezet bij jip.

en zo is ze rustig heengegaan,

jip lag languit.

flo lag links met haar hoofd, en jip rechts helemaal tegen elkaar aan.

ze ademde nog rustig en je zag haar oogjes wat bewegen.

jip is goed rustig gebleven.

uiteindelijk naar flo en jip wat te hebben geaaid, 5/10 minuten later.

heeft de da haar eruit gehaald, ze had al wat behoefte gelaten.

en toen was ze weg, ik haar nog een kus gegeven , en wat haar ervan af geknipt.

jip bleef rustig zitten in het mandje.

ik heb flo daarachtergelaten.

jip weer mee terug naar huis.

hij lag languit in het kratje, maar wel met een snelle ademhaling. nee de auto is niks voor hem.

thuis gekomen in zijn hokje gedaan.

hij deed wat ijsberen.

s' avonds lekker veel groen gegeven, en de kooi super goed schoongemaakt.

bakjes etc alles.

het is raar ze is er niet meer.

mijn kleine meid, mijn eerste echte serieuze nijn, bij haar is alles begonnen.

2 jaar terug mijn liefde voor konijnen.

zij heeft mij in die korte tijd veel gegeven.

maar het mocht niet zo zijn.

rust zacht kleine meid, we vergeten je nooit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals heel veel sterkte! Je hebt een zeer moeilijke maar dappere beslissing gemaakt. Ze heeft veel te kort bij je mogen zijn, maar de tijd die ze bij je heeft gehad, heeft ze heel veel liefde en goede zorgen mogen ontvangen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit hier gewoon met brok in mijn keel, en leef erg mee.

Je hebt meer dan je best gedaan... Je bent een goede baas! Ik heb op mijn 18e een konijn verloren aan ouderdom, hij was 10 jaar bij me. Ik studeerde net en iedereen om mij heen zei 'verdriet om een konijn'. Ik vind dat je het goed doet dit uit te spreken en verhaal te typen, immers je moet het op je eigen manier verwerken...

Pas wel op dat je andere bun niet zal vereenzamen binnen korte tijd, vaak hoor je dat die beestjes ook verdriet hebben en ook slechter zullen gaan eten na verlies van vriendje....

Ik wens jou, maar ook je bun veel sterkte toe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind ook dat je een goede en dappere beslissing hebt genomen Romy. Het was heel erg moeilijk, maar zo'n beslissing is ook moeilijk, het is ook niet niks. En ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen. Flo heeft nu geen pijn meer, en huppelt nu vrolijk rond op de Regenboogbrug. Ze heeft 2 hele fijne jaren bij jou en Jip gehad, en dat zal zij nooit vergeten. Denk maar aan al die mooie tijden die jullie samen hebben mogen doorbrengen. En ooit, zie je haar weer.

@FLeurtje1985. Romy gaat over 2 weken met Jip naar een opvang, daar krijgt hij een nieuw vriendinnetje. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankjullie wel allemaal.

ik had dit neergezet, om uit te leggen wat er is gebeurt.

en bij de regenboogbrug, heb ik wat geplaats gewoon alleen voor flo, dus niet hoe en wat.

ja jip krijgt een nieuwe vriendin, vind dat erg raar.

maar we moesten 2 april toch naar de opvang voor entingen,dus hoop dat ik hem dan meteen kan koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschrikkelijk roomie.. Wat moet dat een moeilijke keuze voor je geweest zijn, maar heel moedig aan de andere kant..

Ondanks het eerst heel slecht met haar ging, heb je toch nog 3 maanden van haar kunnen genieten, heel jammer dat je nu toch die keuze hebt moeten maken.

Heel veel sterkte meid !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Romy en Jip,

Ondanks dat het allemaal zo erg verdrietig is, denk ik wel dat een nijn zich geen beter afscheid kan wensen dan naast haar maatje. 't Zal voor Jip niet makkelijk zijn geweest, maar wat een held dat hij zo lief tegen haar aan lag.

Ik wens je heel veel sterkte. Je hebt het beste gedaan voor je beestje en haar in haar laatste maandjes nog perfect verzorgd. Flo had een paradijsje op aarde bij jou. Liefs, Linda (Mens van Rufus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .