Ga naar inhoud

Kwaliteit JR Farm Bergweidehooi


Beestenbende

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van het topic van Mexflex over JR Farm bergweidenhooi heb ik ZooPLus eens een mailtje gestuurd. Ik had namelijk eerst een 2½ zak en mijn nijnen waren daar helemaal verzot op. Dus toen die op was, heb ik, na wat wikken en wegen, besloten een baal van 14kg te bestellen. Helaas ruikt dit lang zo lekker niet en moeten mijn nijnen er niks van hebben. Ik doe het nu dus in een aardappelbak, zodat ze er in kunnen graven, wat vooral Lani erg leuk lijkt te vinden. Op die manier is het hooi toch nog van wat nut.

Na het lezen van de beoordelingen op ZooPlus had ik het idee, dat die het positiefst waren tussen mei en december. Ik had ZoopLus even gemaild dus om te vragen, of zij het eventueel konden bevestigen, dat het hooi tussen die maanden het best is en of zij weten van een eventueel kwaliteitsverschil tussen de 2½kg en 14kg.

Ik kreeg vandaag dit antwoord terug:

Hooi is een natuurproduct, waarvan de kwaliteit altijd wat kan varieren. De maand waarin u het hooi bestelt heeft hierop echter geen invloed, omdat dat geen zekerheid geeft over het moment dat het hooi van het veld komt. Hooi dat veel in de zon lag, heeft een betere kwaliteit dan hooi wat veel regendagen in de zomer had, maar ook wij weten niet wanneer dat was. Onze excuses voor het ongemak.

Dat hooi een natuurproduct is, begrijp ik zelf ook (had ik ook in de mail geschreven) en dat het afhankelijk is van weersomstandigheden begrijp ik ook wel. Maar is het niet wat makkelijk gezegd, dat de maand van aankoop geen invloed heeft? Het lijkt mij toch, dat hooi van betere kwaliteit is, als het nog niet zo lang ligt. Natuurlijk beïnvloedt het weer de kwaliteit, maar gaat de kwaliteit niet ook achteruit door lang liggen. Toen ik een keer wat hooi van de boer ging halen bij de kinderboerderij om te proberen, zei de beheerder ook, dat het hooi in de winter van mindere kwaliteit is dan in bv. de zomer.

Zoals ze het bij ZooPlus stellen, zou elke bestelling van dit hooi een gok op zich zijn. Ik vind dit hooi echt wel betaalbaar, maar ik heb nu bijna €20,- uitgegeven aan hooi, dat niet gegeten wordt. Dat vind ik zonde van mijn geld, zeker omdat ik het niet breed heb.

Iemand hier, die al langer dit hooi besteld en een idee heeft in welke maanden het hooi eventueel van de beste kwaliteit is? En weet iemand misschien, of er kwaliteitsverschil is tussen de 2½kg en 14kg? ZooPlus heeft die vraag namelijk niet beantwoord.

Ik zou het hooi namelijk graag nog eens bestellen, maar heb geen zin om nog meer geld te verspillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mexflex

Helaas weinig te lezen hier momenteel.

Welk hooi heb je besteld?

Ik heb al eens JR Farm Bergweidehooi, Mucki Bergweidehooi, Bunny AllGauer VersGras hooi en Hansepet Weidehooi besteld. Het verhaal van JR Farm ken je dus. Mucki bevalt hier erg goed. Alleen heeft één van mijn nijnen de neiging de bruine sprieten te laten liggen. Het hooi van Bunny wordt hier slechts met kleine beetje gegeten en dat van Hansepet werd eerst helemaal niet gegeten, maar nu eten ze er wel wat van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .