Ga naar inhoud

moet ik me zorgen maken??


bounty

Aanbevolen berichten

heb hem BIJNA overgehaald. mijn vader heeft hem gezien. en er mist een ondertand(!!!). we geven hem nu brood wat eerst in een kopje met water heeft gelegen. dat slobbert hij naar binnen, daar kun je ook wel zien dat hij honger heeft. alleen als het erger word gaan we naar de DA. maar ik kan niet tot middernacht gaan voeren. ben nu eigenlijk best wel opgelucht dat mijn vader weet wat het is, en dat ik gelijk heb gehad. ik heb hem ook gezegd, dat als de darmen stil komen te liggen je veel meer moet betalen. maar hoeveel kost een ritje dierenarts als er (bijna) niets aan de hand is. ik wil gewoon het beste voor mijn konijn. ik wil ook niet dat we morgen naar de DA moeten. want mijn moeder krijgt snoepie niet te pakken. en zij is echt niet van plan om naar de DA te gaan. ik ben heel erg blij dat mijn vader mijn zorgen nu begrijpt. ik update wel weer als er weer nieuws is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga zo nog even kijken. maar ik las net dat er nijnen dood gaan aan stilliggende darmen. dat maakt me wel heel erg ongerust. ga zo weer kijken. kan ik ook nog dwangvoederen??? met wat?? ik heb nog wel hele zachte hamsterkorrels liggen. is dat een idee???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eet nog nat brood dus dan komen de darmen niet zomaat stil te liggen. Je kunt wat van die staafjes uit het gemengde voer halen en weken in lauwwater en kijken of ze het op wil likken.

Het zij allemaal noodoplossingen, zo blijven de darmen wel op gang, maar je verhelpt de oorzaak niet. Er zal toch naar de tanden en kiezen gekeken moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen biks die je met water kan mengen tot een papje

Vindt het heel vervelend voor je dat je zo bezorgdt ben en bang en dat je ouders daar niks mee doen :$

ik ga zo nog even kijken. maar ik las net dat er nijnen dood gaan aan stilliggende darmen. dat maakt me wel heel erg ongerust. ga zo weer kijken. kan ik ook nog dwangvoederen??? met wat?? ik heb nog wel hele zachte hamsterkorrels liggen. is dat een idee???
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb nu een soepkom vol met brood hamsterkorrels en geblenderde wortel. is dat. genoeg??? ze doet weer als normaal. maar als het echt niet overgaat gaan we welnaar de DA. maar vanavond is men moeder weg en hebben we dus geen oppas. ik zal half9 nog wel even naar haar gaan kijken. kan niets aan haar zien.:). hoop echt dat ze morgen weer helemaal de oude is. en anders morgen middag naar de DA!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hele soepkop vol? Dat eten mijn gezonden konijnen nog niet joh!

Ik zou het op geweekte konijnenbrokjes houden. Of hamstervoer gezond is voor een konijn weet ik niet.

En je kan voer afwegen en de konijnen even apart houden en eens kijken of hij echt niet meer eet of dat je denkt dat hij niet meer eet.

Wie weet hebben je ouders gelijk, en valt het toch mee. Zo niet, dan denk ik dat ze wel met je naar de DA gaan. Ik zou me niet meteen teveel zorgen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het nu met Snoepie?

Als ik jou was, zou ik toch proberen wat biks uit je gemengde voer in water tot een papje te weken. Hamstervoer en teveel brood zijn echt niet goed voor je konijn. Ik vind het wel jammer, dat je ouders het aan willen kijken. Een konijn laat pas zien, dat er iets mis is, als hij/zij het echt niet meer kan verbergen. Pas als het beestje echt niet meer kan spelen alsof alles goed is, dan wordt het probleem pas zichtbaar. Snoepie laat zien, dat er iets niet goed is en je ouders leggen Snoepies leed en jouw zorgen naast zich neer.

Je kan beter voor niks naar de dierenarts gaan dan dat je te laat gaat.

Ik hoop, dat Snoepie zich al iets beter voelt door het papje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, er is een plaatsje waar snuffie nooit komt, en snoepie we. misschien daar ook wat voer neer zetten. ik ben nog niet bij ze wezen kijken. maar ik ga er van uit dat het goed gaat. en als min vader dan niet meer thuis is vraag ik mijn moedder wel of zij even wil belllen. en haar kan ik soms best wel makkelijk overhalen dus..

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn moeder gaat vandaag het goed in de gaten houden en anders gaat ze vanmiddag(of vanmorgen) al naar de DA. dus als ze vanmiddag nog niet gegeten heeft gaan we naar de DA!!! ben eigenlijk heel opgelucht. dat mijn moeder nu het ineens wel met me eens is!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doordat jouw konijntje een ondertandje mist, slijt het boventandje niet meer af.

De tanden & kiesen groeien constant door, net zoals onze nagels & haren.

Als deze goed op mekaar aansluiten, slijten deze automatisch netjes af.

Maar zodra 1 tandje of kiesje ontbreekt of scheef staat, kunnen er haakjes op de kiesjes ontstaan & de snijtanden doorgroeien.

Een dierenarts heeft de juiste materialen om dit weer bij te stellen.

Dwangvoeren/papjes maken is slechts een tijdelijke oplossing. Om de darmen opgang te blijven houden zijn vezels heel belangrijk.

Hamsterbrokjes hebben een andere samenstelling voedingsstoffen dan konijnenbrokjes, dus zou het toch bij konijnenbrokjes proberen te houden.

Is het mss mogelijk voor om ergens een zak Science Selective te halen?

Deze brokjes zijn iets groter, waardoor ze makkelijk opwellen in water & hebben een hoog vezelgehalte.

Ook bevat deze een hoge voedingswaarde per brokje.

Maar het is toch wel heel belangrijk dat je moeder vandaag even naar de dierenarts belt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht het nog even af...én bedenk dat ALS het toch niet goed gaat, het weekend voor de deur staat en dierenartsconsulten vaak duurder zijn dan.

Dat je konijn niet wilt eten, zegt iets....

Vaak zijn het haakjes...Dan kunnen ze niet eten...nat brood slobberen, kunnen ze dan wel !!!

Het zou dus goed kunnen zijn dat er haakjes op de kiezen van je konijn zitten.......

Niet eten, levert darmproblemenop...afijn,dat weet je inmiddels..

Haakjes kunnen wij niet goed beoordelen op de manier waarop jij je konijn onderzoekt.

Daar heb je echt een dierenarts én spullen voor nodig om dat goed te kunnen zien.

Hoe duur een dierenartsconsult is,hangt een beetje van de dierenarts af.........Maar dat kan je vragen (even bellen)...

Meestal is het 15,=...

Ik raad je verder aan om je moeder uit te nodigen dit topic te lezen..

Het lijkt er nu op dat jullie denken dat 'het probleem' opgelost is..hij schijnt immers te eten (of zegt je moeder dat om jou gerust te stellen ?)

Maar haakjes op de kiezen lost nooit vanzelf op....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .