Ga naar inhoud

Mijn nijn heeft diaree


Dreami3j

Aanbevolen berichten

Ik kom thuis en ga naar me nijnen. Doesi had een hele dikkebol poep aan der kont hangen.

Ik zat meteen in de roets omdat ik Sumsi ook aan zoiets had kwijt geraakt (darm infectie).

Ik haal het er vanaf met een natte warme handdoek, maar niet alles kwam eraf.

Toen heb ik een half warme tobbe gemaakt en heeft me vriend haar daar met der kont ingehouden.

Ik toen de DA bellen. En werd van hot naar haar gestuurd.

Na 5 da's gebeld te hebben kwam ik eindelijk bij 1 die dienst had. En maakte een afspraak.

Ik haalde der rest van der poep weg en droogde der af. Ik zag dat ze een opgezette vulva had en heel erg rood van binnen.

Ik deed der in me draagmand en gingen naar de DA. Daar aangekomen is ze van top tot teen nagecheckt.

Ze is van 02-03-2007 ze weegt 0.5 gram. De da zei dat ik over moest gaan op ander voer want ik heb nu Xtravital gemend.

Ik kreeg deze zak mee.

science%20selective.jpg

Maar ik mag niet mengen van hem met het oude voer. Maar dit wilt ze ook niet eten?

Ook moet ik der in de gaten houden ivm met der poep. Ze heeft dit pas sinds het heel warm is geworden.Daarvoor heeft ze altijd goede keutels gehad.

Wie kan mij helpen????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja stug dit voer blijven geven, en hopen dat ze het gaat eten. Konijnen gaan over het algemeen wel eten als ze echt honger krijgen. Mijn konijntje at eerst een ander mengvoer en at selectief. Toen ben ik ook overgestapt op dit voer, dmv mengen. Dat bleek niet nodig want mijn konijntje at de science selective eruit en liet het oude voer liggen. Ik denk dat je konijntje wel zal gaan eten, zolang je haar voorlopig niks anders biedt dan hooi en dit voer. Wel hooi blijven geven, dan weet je zeker dat het konijn in elk geval iets eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag nooit (!) zomaar van voer wisselen. Dat is een slecht advies! Overgaan van de ene biks op de andere doe je door langzaam maar zeker steeds meer van het nieuwe vor door de oude te mengen. SS is prima voer, speciaal voor konijnen die geen hooi eten. Het bevat veel vezels. Er zijn trouwens konijnen die er niet zo goed op reageren en er gas van krijgen. Dat kan je even in de gaten houden. Ik ga jou prive wat links mailen met info over diarree.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan me de da zijn reactie wel voorstelen, die dacht natuurlijk dat het oude voer de veroorzaker was en wilde het konijn er niet meer aan blootstellen. Ik dacht ongeveer hetzelfde, maar goed dat jullie beter weten dan ik :P. Ik wist niet dat dat niet kon, in mijn geval was het niet anders dan dat het konijn alleen de nieuwe biks at...:baby: ik hoop dat het alweer beter gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan me de da zijn reactie wel voorstelen, die dacht natuurlijk dat het oude voer de veroorzaker was

Daar had ik niet aan gedacht :) Wat was het oude voer eigenlijk? Heel vaak ontstaat plakpoep door gemend voer. Soms komt het ook door brood, fruit of wortel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

hoi hoi ik las net over dat voer ik had me konijn er ook aan dat voer gezet maar zij kreeg juist meer last cvan diaree dus naar de da en zij stop maar met dat voer nu gaat het wel wat beter.maar had haar onlasting laten onderzoeken en kwam helemaal niks uit maar ze heeft best vaak wat diaree in haar hok liggen ook gewone keutels maar haar kontje zit er vaak onder maar ze eet wel goed drink goed gister heeft ze een hele gedroogd broodje opgegeten maar weten jullie hier nog advies op?? want ben vaak naar de dierenarts geweest maar die kunnen niks vinden ook niks in haar poep mischien zijn het ook wel nachtkeutels maar ik weet het niet meer ben nu erg onzeker omdat vandaag me andere konijn is opgenomen bij de da door een ontstopping gr gentle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Konijn Eet Hooi Van die biks Voer En Af En Toe Een Gedroogd Broodje Maar iedereen zegt over me tekst dat ze het niet kunnen lezen ik kan het zelf wel goed lezen ik ben ned lid weet het ook niet allemaal hoe het werkt

Mijn konijn eet hooi, biks voer en af en toe een gedroogd broodje.

Maar iedereen zegt over mijn tekst dat ze het niet kunnen lezen. Ik kan het zelf wel goed lezen. Ik ben net lid, ik weet het ook niet allemaal hoe het werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ten eerste te beginnen dat je je konijn veel beter wel groenvoer kunt geven dan een gedroogd broodje.En geef je dan elf gedroogd brood? of zo'n gedroogd en gekleurd broodje uit de dierenwinkel!

Een dierenarts die groenvoer afraad bij konijnen klinkt mij wel heel vreemd in de oren moet ik je eerlijk zeggen!

een hele winterpeen is ok teveel in een keer en bevat bovendien erg veel suikers! wist je dat je konijn beter meer groen dan meer biks kan krijgen....

ik zou al eens beginnen met een verandering in het eet patroon van je konijn!

vermeld nog ff hoeveel biks en hoeveel hooi en dergelijk je geeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef me konijnen 1 grote hand brokjes.En s'avonds ook 1handje.En elke dag vers water.En wat hooi.Ik heb vroeger dat gehoord van een vriendin dat zei haar dierenarts.Dus weet niet of het slecht is.Wat geef jij dan aan je konijn?Ik geef maar 1x per half jaar een halve winterpeen aan me nijntjes.Ps:ik geef me konijn ook altijd wc rolletjes daar spelen ze mee maar tommy die ziek is die eet het altijd op.is dat ook slecht??

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijn eet niet het hele wc rolletje op, maar wel een stukje ervan. ook eet hij stukje van zijn doos en krant eet hij ook wel eens, maar volgens mij is dat niet schadelijk. zolang hij maar niet alles op eet :).

en uhm.. misschien geef je te veel biks en te weinig hooi, want teveel biks is ook niet goed. hooi mag een konijn onbeperkt, dus je moet niet 'wat hooi' geven, maar veel hooi.

en als je teveel biks geeft, dan zit het konijn al vol van de biks en wil het ggeen hooi meer eten dacht ik...

maar hooi is in ieder geval belangrijker dan biks.

ik heb het goed toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je konijnen moeten volgens mij meer hooi eten en meer groenten, elke dag en niet teveel afwisselen. Een keer een winterpeen is heel erg slecht, omdat hun darmen dit niet gewend zijn. Daar krijgen ze dan diaree van. Brood is ook niet echt goed, het is een dikmaker. Ik zoek dadelijk een link waarin goed staat wat je je konijn moet geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt niet uit dat ze karton eten, als ze er maar niet heel veel van binnenkrijgen.

Mijn konijn krijgt gewoon wat we op dat moment in huis hebben eigenlijk.. dan wortels, dan aarbeiden, dan kersen, druiven wat dan ook, maar dan niet te veel op een dag.. en ook elke week takken van de appelboom.

ze eet ook gewoon bijna elke dag uit de tuin verschillende dingen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef twee keer per dag afgewogen biks aan de hand van hun gewicht. ik geef 25 gr per kg konijn! daarbij onbeperkt hooi! en iedere dag een grote groenteschotel! waarop andijvi, witlof, een schijfje wortel, een schijfje komkommer, wortelgroen, peterselie, tijm en basillicum zitten. af en toe komt er dan nog een stukje fruit bij. bijvoorbeeld appel of banaan of ene druifje.. maar lang niet elke dag!!! dit alles kun je natuurlijk niet in een keer aan ze geven maar zul je moeten opbouwen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .