Ga naar inhoud

konijn eet het eten van andere konijn


malika117

Aanbevolen berichten

Help! Mijn konijn eet het eten van mijn andere konijn op. Als ze haar eigen biks op heeft dan begint ze aan die van haar maatje. Hij is wat langzamer met eten. Nu ben ik bang dat mijn konijn niet genoeg binnen krijgt als de ander het steeds blijft op eten.

Wat moet ik doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom geef je ze apart biks?

Ik zou denhoeveelheid biks af stemmen op hun gewicht en samen geven. Je konijnen regekmatig wegen dan weet je ook of het echt zo is dat er 1 konijn wat te kort komt. Dit konijn kun je dan altijd nog wat biks uit de hand extra geven.

Of je moet zorgen dat ze niet bij elkaar kunnen komen tot de biks op is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn twee verschillende konijnen en ik heb ze gewogen en ze krijgen precies per gewicht de hoeveelheid biks. Ik geef ze ook groente en dan heb ik hetzelfde probleem mijn grotere konijn is gewoon langzamer met eten en eet liever wanneer hij dat wilt. Maar dan heeft dat andere konijn het al opgegeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

lastig dat hij natuurlijk liever over de dag verspreid eet zoals je zegt,, en dan zou je ze bijna de hele dag uit elkaar moeten zetten..

ja in 2 porties is natuurlijk ook een optie. dan heeft ie later op de dag weer een kans om te eten en als ie kleinere porties per keer krijgt eet ie ze misschien wel wat sneller?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier had ik ook konijnen die liever de hele dag door een beetje aten. Na 3 dagen in de groep zorgden ze wel dat ze meteen gingen eten en voldoende aten. Ze hebben snel genoeg door dat het anders op is als ze niet meteen veel eten en dat ze dan dus honger krijgen. Nu eten ze het meteen met z'n allen op en hebben ze zelf een evenwicht gevonden. Ik zou niet te snel apart gaan voeren of bijvoeren. Laat het ze eerst zelf eens uitzoeken een weekje. Weeg altijd wel regelmatig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .