Ga naar inhoud

Scheef Hoofdje.


Maggy

Aanbevolen berichten

Wat bedoel je daar precies mee? Als een konijn ergens zijn geur achterlaat, doet hij dat door zijn kin erover te wrijven, maar die van mij houdt daarbij nooit haar hoofdje echt 'scheef'. En bij gekke sprongen draaien ze hun lijf zodat ze nog in de lucht al van richting kunnen veranderen. Dat doen ze om te oefenen voor wanneer ze moeten vluchten voor een roofdier. Maar ook hier zie ik niet zo snel hoe een konijn zijn hoofdje scheef zou kunnen houden. Ze schudden wel veel met de kop als ze binkies aan het maken zijn, dat wel.

Als een konijn de kop veel scheef houdt kan dit ook wijzen op middenoorsontsteking of op E.Cuniculi. Dus als je haar ook wel eens stil ziet zitten met het kopje scheef, zou ik toch snel naar een KKDA gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee,ze doet verder totaal niks raars.

Zie haar er nooit mee stilzitten of met poten slepen.

Maar wat is Binkies maken?:$

Trouwens,toen Muffin aan haar achterste snuffelde kantelde haar hoofdje ook weer opzij. En niet in de richting van Muffin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net ook zitten kijken en ik zie de nijnen wel met hun kop schudden tijdens het binkiën, maar verder houden ze hem juist zo rechtop mogelijk. Het achterlijf draait, waardoor ze in de lucht kunnen draaien, maar de kop blijft rechtop. Dus ik snap niet goed hoe jouw konijn de kop scheef kan houden tijdens het binkiën en toch goed neer kan komen. Zie je een duidelijk verschil met de filmpjes en jouw konijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm.. puur op instinct zou ik zeggen dat dat kan, want sommige konijnen hebben bij het springen ook een voorkeur voor een bepaalde kant.

Maar je weet zeker dat ze niet haar kopje schudt als ze niet aan het binkiën is? En dat ze nooit haar kopje scheef houdt zonder het te schudden? Want schudden met de kop, zeker naar een kant, kan ook wijzen op oorproblemen aan die kant. Er kan bijvoorbeeld mijt in zitten of ontstoken zijn van binnen, maar dan zie je een konijn ook vaak krabben aan dat oor. Let daar eens op. Als dat zo is, zou ik er toch even mee naar de DA gaan om het oor helemaal na te laten kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou gewoon goed in de gaten dat ze het alleen bij het binkiën doet en er niet ook vaak aan zit te krabben. Je moet toch binnenkort weer voor de jaarlijkse inentingen waarschijnlijk, dus dan kun je meteen even vragen of ze extra goed in het linkeroor willen kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .