Ga naar inhoud

paar kale plekken rug/nek; wel normale huid, geen schilfers en geen last ervan....


Frits&Fien

Aanbevolen berichten

Hoi Hoi,

Weten jullie wat meerdere kale plekken op de rug + nek kunnen zijn?

Er zitten geen schilfers aan, en geen bloed.

Het is een vrouwtje dat bij een mannetje zit.

Ze maken tijdens het eten veel ruzie.

Begreep dat het stress kan zijn of tijdens schijnzwanger dat ze dat doen?!

Iemand ervaring?

Wil niet direct naar de dierenarts rennen, omdat ik dus niet het idee heb dat het mijt is of schimmel. Ze heeft er geen last van.

Ze zitten elkaar wel hele dagen schoon te maken, kan dat ook te wild gaan?

Hier een foto;

http://www.bunnybunch.nl/community/members/frits-and-fien-albums-kale-plek-frits-picture38714-kale-plekken-fien.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Amatjuh!

De plekken zaten er gewoon ineens.

Ze worden niet groter, wel was het er eerst 1 en nu meerdere.

Als ik eten geef, ,,jagen'' ze achter elkaar aan en gunnen elkaar het eten niet.

Dan doen ze echt boos tegen elkaar, grommen en halen uit, met pootjes.. ook richting het schepje waar de biks inzit.

Wat ik ook probeer, niks helpt: eerst al een snoepje per konijn, zodat ze al wat hebben... twee bakjes... één boven één beneden.

Ik kan het zo gek niet bedenken; niks helpt.

Ik heb ook niet het idee dat ik te weinig geef, dat ze erg hongerig zijn ofzo... Ze zijn niet te dun... Krijgen elke dag zeker allebei een winterwortel of iets anders van groente of fruit, biks en zo nu en dan snoepjes.

En ook op 2 tijden die elke dag hetzelfde zijn.

grtz!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de konijnen eens een weekje gescheiden laten eten.

Maar dan wel ECHT gescheiden. Dus het luikje van de trap dicht, of de ren afsluiten ofzo.

Zodat ze allebei in rust kunnen eten. Als de huid dan bijtrekt is het van het plukken.

Anders zou het iets van schimmel kunnen zijn maar dan zou je dat bij die andere ook zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hoeft niet dat het andere konijn dan ook schimmel moet hebben. Schimmel is inderdaad besmettelijk, maar vaak uit het zich pas bij verminderde weerstand. Een dier kan drager zijn van schimel zonder dat het hier symptomen van heeft. Schimmel geneest uiteindelijk vanzelf. Je zou je konijnen er ook voor kunnen behandelen. Een behandeling van schimmel duurt 4-6 weken. De infectiedruk neemt af, maar zodra er een konijn verminderde weerstand heeft duikt de schimmel toch weer op. Wat je wel kunt doen is het hok een keer goed schoonmaken met bleekwater.

Is je koppel verder wel close, ze ruzieen alleen bij het eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .