Ga naar inhoud

Maggi Lavas


Jorieke

Aanbevolen berichten

In plaats van Munt, hebben we per ongeluk Maggi Lavas meegenomen bij de groenteboer (lees: groenteafdeling supermarkt).

Munt, Selderij en Peterselie krijgen onze konijnen dagelijks, maar dit **MAGGI LAVAS** is dus hartstikke nieuw en ik durf dat niet zomaar aan de konijnen te geven.

Ik heb (uiteraard) even op de lijst met giftige planten/kruiden/groenten gekeken, maar dit staat niet op de wel-lijst of niet-lijst.

Op Wikipedia vind ik dit:

Lavas (Levisticum officinale) is een plant uit de schermbloemenfamilie (UmbelliferaeApiaceae). De plant is ook wel bekend onder de naam maggiplant, hoewel het geen ingrediënt is van het originele recept van Maggi. [...]

De plant groeit op zeer voedzame grond, is waterminnend.

[...]

Zowel de bladeren als de zaden worden gebruikt in de keuken en hebben een selderijachtige smaak. Bladeren worden gebruikt in stoofpotten, salades, sauzen en soepen. Het zaad wordt gebruikt om brood smaak te geven. Lavas kan gebruikt worden als smaakversterker.

Het gebruik tijdens de zwangerschap wordt door sommigen afgeraden. Lavas verlicht spijsverteringsproblemen.

Wat denken jullie?

Kan ik dit wel of niet aan de konijnen geven (langzaam opbouwen > dat snap ik. Maar mag het überhaupt gegeven worden?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht aan een vreselijke schrijffout van één of ander kind:

Maggie Lavas ?

Mag hij (ie) Lavas ?

Hahaha :lol:

Nee, het heet dus echt Maggi Lavas. Staat écht zo op de verpakking :P

Ik ga het gewoon geven, kleine beetjes beginnen en kijken hoe ze er op reageren.

Ze zijn helemaal gek op de munt, peterselie, selderij en rucola, dus ik denk dat ze dit ook wel lekker zullen vinden. Die konijnen van mij pikken altijd eerst alle groene groenten uit het bakje. De "andere kleuren" blijven altijd wat langer liggen :P

Ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

geen idee of mijn maggie ook maggie lavas is maar ik heb een niet kapot te krijgen maggieplant in een bak in de tuin. Ik heb vaak heel veel over en vroeg me af of mijn konijn dit mag. Het is een normale maggieplant, groen met bovenaan blad, ruikt naar maggie haha


 


heb nu een berg boven liggen te drogen van mijn moeder voor door het hooi maar zal dit goed zijn? ook zonder de lavas?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .