Ga naar inhoud

help! Gebroken pootje!


maartje

Aanbevolen berichten

help! Onze lieve Bobby heeft zijn pootje waarschijnlijk gebroken! Natuurlijk heb ik meteen de dierenarts gebeld, en had ik ook nog pijnstillers die ik hem heb kunnen geven. De dierenarts zei dat er weinig aan te doen was, en dat ik het beste morgenvroeg naar mijn eigen dierenarts kon gaan omdat zij zo in de avond weinig kon doen. Heeft dit iemand ooit eerder meegemaakt? En heeft er iemand tips? Ik heb hem nu in een bak gezet, zodat hij niet te veel rond kan lopen. Hij likt me wel steeds, en net heb ik hem geholpen, want hij wilde zijn eigen wassen, dat lukte niet op een achterpoot, ik hield hem overeind en toen wastte hij zichzelf. Ik ben zooooooo verdrietig, gisteren al een konijn gehaald bij de dierenarts na een operatie en nu dit! Ik voel me zwaar k*t.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja, de dierenarts kan alleen niet zoveel doen, ze had assistentie nodig. Vandaar dat ze zei dat het beter is om morgenvroeg te komen. Ik had gelukkig wel die pijnstillers in huis, dus ik hoop dat die de pijn verlichten. Hij reageert trouwens niet echt als ik aan zijn pootje zit. Het is niet dat hij schokt ofzo. Ik hoop dat ze hem morgen kunnen helpen. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja nou beetje raar dat ze die nodig heeft aan de ene kant snap ik het wel en het ligt ook niet aan jou zo bedoel ik het niet maar nu moet ie de hele nacht nog door ze had er mischien in ieder geval even naar kunnen kijken.maar mischien zie ik dat wel verkeerd

meestal is het pas echt pijnlijk als er gewicht op de breuk komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx martine! Ja als ze het beestje kunnen helpen, zodat hij geen pijn meer heeft, zal ik er alles aan doen om bobby een fijn leven geven. Maar ik het is zo moeilijk, wat is het beste voor het konijn? Wat heeft een konijn als het zich niet meer kan verplaatsen. Ooh trouwens, mijn paranormale buurman was hier, en die zei dat het konijn ergens van geschrokken was, en dat hij daardoor zijn pootje had gebroken. Dat hoorde hij toen hij het konijn aanraakte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sophie had vorig jaar zijn pootje gebroken......heb ook nog ergens hier op bb de foto's staan........er is idd niets aan te doen......bij Sophie kwamen ze er te laat achter dat het gebroken was en hebben gewoon veel geluk gehad dat het weer goed aan elkaar is gegroeid! (klote da) Maak me er weer kwaad over!

De andere da vertelde wel dat normaal een konijn een lange tijd in een kleine ruimte moet blijven zodat hij niet kan springen etc. Dit is wel heel zielig maar is de enige manier waarop het pootje kan helen!

Inslapen is wel een beetje drastich hoor......ligt er misschien aan hoe het gebroken is?! Ik zal de foto hier nogmaals plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het stuk gelezen martine, dankjewel voor de link! En bunnylover, wat apart om die foto te zien! Bobby zit nu ook in een bakkie, gaat vannacht mee naar boven. Ik had in die link ook een verhaaltje gelezen van zo'n rolstoeltje. Maar het is denk ik gewoon afwachten wat de DA morgen zegt. Ik ben in ieder geval een stuk wijzer geworden door jullie. Duimen jullie mee voor Bobby? ik laat morgen weten hoe het is afgelopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een da kan een foto maken, dan is er te zien wat er mis is. Hij kan ook voelen. En jou da kon niets doen in zijn eentje???? Heel vreemd..

Een breuk kan gewoon weer aan elkaar groeien hoor, het hangt er vanaf hoe het gebroken is. Maar dit is als er niets aan gedaan wordt, dan is het afwachten dus van inslapen vandaag of morgen is geen sprake hoor! De meeste konijnen weten perfect dat ze met zo'n pootje rust moeten houden. Daar hoef jij niets voor te doen! Jij geeft hem nu kooirust zoals dat heet en dat is goed. Laat hem verder maar lekker, hij weet het zelf wel.

De da zou evt kunnen opereren om de botten weer aan elkaar te zetten met wat ijzerwerk. Daar moet dan een foto (die aangeeft dat de breuk niet goed zit) aan vooraf gaan. Maar morgen is het te laat vrees ik. Dit soort dingen moet direct gebeuren dan. Ik ben bang dat je da slecht advies heeft gegeven. Bel evt NU nog een andere als je de middelen hebt om daar gebruik van te maken.. Er zijn er met nachtdienst zoals de praktijk in Ermelo en die in Utrecht, Wilhelmina park. Ik mail je de links even prive.

Mijn aanpak bij een breuk is gevarieerd voeren oa brandnetel voor mineralen en vitamines en ik zou symphytum D6 geven. Traumeel de eerste dagen kan ook als je het in huis hebt. Maak je niet teveel zorgen. Ik heb hier een dubbele breuk in de onderarm (die niet te beroerd gebroken was) en een bekkenfractuur zien genezen. Een bekken kan niet gefixeerd worden en de arm hebben we niets aan gedaan omdat bij x-wild en zeker bij dat nijntje ik het niet zag zitten. Het middel zou erger zijn dan de kwaal. Ze was zelf wijs genoeg om dingen te laten en later juist ook te doen! Op zich werkt fixatie (spalken enzo) niet zo positief!!! Er is na een aantal dagen juist beweging/belasting nodig om de breuk goed en sterk te doen genezen. Het gaat in fases en de eerste fase is rust, ja maar dat nemen ze wel. Zoniet dan kun je alsnog ingrijpen. Doordat de stofwisseling bij konijnen heel erg snel is geneest het ook sneller dan bij ons mensen.

Maar, hoezo gebroken. Wat is er gebeurd en hoe houdt zij nu die poot?!

Ik neem aan dat ze nog wel eet?

Wijzig: als je konijn de tent afbreekt in dat bakkie.. geef hem dan meer ruimte. Ze houden zelf wel rust en ongelukkige gestreste dieren genezen niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ons Bobby is weer thuis! De DA had foto's gemaakt en het was een hele lelijke breuk. Hij had geluk dat het niet door de huid heen is gegaan. Hij is op dit moment gespalkt en in getaped. Hij heeft 3 weken hokrust. Hij was nogal suf van het roesje. We hebben hem nu lekker binnen staan. De kans is er wel dat het pootje af sterft, dat gebeurd als er ook bloedvaten geraakt zijn. Volgende week moet hij op controle, en over 3 weken gaat het spalkje eraf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij heeft nog pijnstillers. Hij is inderdaad versuft en zijn oogjes zien wat rood. Hij wordt zeker goed verwend, krijgt al lekkere hapjes en hij vindt het nu heel fijn om lekker te knuffelen, hij likt me helemaal af. Hij wordt in ieder geval ontzettend verwend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .