Ga naar inhoud

Ontstoken oog?!


lianne

Aanbevolen berichten

Ik hoop niet dat het myxomatose is maar ik ben er ietsje bang voor. Je hoeft in dat geval je konijn niet te laten inslapen wat meestal gedaan wordt. Met ab voor de longontsteking die optreedt bij myx, een homeopatische aanpak (!) en vooral heel goed voeren en veeeeeel tijd erin steken kun je met wat geluk je konijn er doorheen halen. Daar zijn zat verhalen over. Het lukt niet altijd maar het is mogelijk.

Sterkte!

kun je mij daar wat info over geven??

altijd handig om te hebben

welke ab gebruik je bij longontsteking??

en welke homeopatische medicatie en wat is de dosering

thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

beterschap en fijn dat je konijn zich weer beter voelt

ook een tip voor rode oograndjes is (een beginnende ontsteking)

3 of 4 x daag het oog schoonmaken met een watje met verse kamillethee natuurlijk afgekoeld!!

dit verzacht en werkt ontstekingsremmend

Ik doe dat regelmatig bij Quintis, die al vanaf zijn geboortje lastige ogen heeft vaak ontstoken en vies, tot nu altijd nog zo helemaal weggekregen en zijn vrouw Chimsee werkt er ook goed aan mee , door m elke dag uitgebreid te wassen bij de ogen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

beterschap en fijn dat je konijn zich weer beter voelt

ook een tip voor rode oograndjes is (een beginnende ontsteking)

3 of 4 x daag het oog schoonmaken met een watje met verse kamillethee natuurlijk afgekoeld!!

dit verzacht en werkt ontstekingsremmend

Ik doe dat regelmatig bij Quintis, die al vanaf zijn geboortje lastige ogen heeft vaak ontstoken en vies, tot nu altijd nog zo helemaal weggekregen en zijn vrouw Chimsee werkt er ook goed aan mee , door m elke dag uitgebreid te wassen bij de ogen..

Oeps! Daar kreeg ik laatst voor op mijn kop al was het niet slecht bedoeld. Want het zou zijn dat je nooit met thee in ogen mag werken omdat thee stofdeeltjes bevat die irriteren en zodoende ontstekingen kunnen veroorzaken. Het wordt op een goede duitse site afgeraden. De vraag is natuurlijk hoe de verhouding in werking is van irriterende stofdeeltjes uit de thee enerzijds versus de ontstekingswerkende remming van kamille maar liever ogentroost (euphrasia) anderzijds. Jou ervaringen met kamille zijn dus goed. Mijn ervaringen met ogentroostthee zijn super. Kwaal over binnen 24 uur. En dan nog even langer doorgaan. Maar wil je thee vermijden dan neem je oculoheel, dat is ook op basis van ogentroost maar het is geen thee :)

Leuk he dat Chimsee hem verzorgt. Komt me erg bekend voor! Als er één ziek is dan verzorgt de ander hem of haar :) Is misschien een goed voorbeeld voor ons mensen om weer eens op te pakken? hihi

Ik zag je vragen in de andere reactie. Ik mail jou wel prive daarover. Kan even duren want ik ben nogal druk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima foto's hoor! Wat fijn dat het beter gaat :)

Wel er sneu dat jij nu ziek bent. Het is veel te mooi weer om ziek te zijn toch? Nou, beterschap! Wat voor druppels geef je eigenlijk aan de konijnen?

Ik heb van de DA antibioticadruppels met vitamine A meegekregen van virbac animal health. Op het doosje staat dat het voor honden en katten is, maar ze zei dat het ook voor konijnen gebruikt kan worden. Het heeft in ieder geval gewerkt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps! Daar kreeg ik laatst voor op mijn kop al was het niet slecht bedoeld. Want het zou zijn dat je nooit met thee in ogen mag werken omdat thee stofdeeltjes bevat die irriteren en zodoende ontstekingen kunnen veroorzaken. Het wordt op een goede duitse site afgeraden. De vraag is natuurlijk hoe de verhouding in werking is van irriterende stofdeeltjes uit de thee enerzijds versus de ontstekingswerkende remming van kamille maar liever ogentroost (euphrasia) anderzijds. Jou ervaringen met kamille zijn dus goed. Mijn ervaringen met ogentroostthee zijn super. Kwaal over binnen 24 uur. En dan nog even langer doorgaan. Maar wil je thee vermijden dan neem je oculoheel, dat is ook op basis van ogentroost maar het is geen thee :)

Leuk he dat Chimsee hem verzorgt. Komt me erg bekend voor! Als er één ziek is dan verzorgt de ander hem of haar :) Is misschien een goed voorbeeld voor ons mensen om weer eens op te pakken? hihi

Ik zag je vragen in de andere reactie. Ik mail jou wel prive daarover. Kan even duren want ik ben nogal druk.

Ik gebruik dan ook alleen kamille geen andere thee soorten je kan bij de reformwinkel gedroogde kamille kopen, daar trek ik thee van

bedoel je dat ook? Quintis reargeerd er heel goed op..ben erg benieuwd..

Ik gebruik het zelf ook bij ontstoken wondjes etc, voor mijn hoofdhuid

of heb je over alleen de thee en waar dan ook echte thee in zit??

Wat is ogentroostthee?? Ook te kopen bij de reform winkel??

Thanks voor je prive mail, doe maar rustig aan..kzie het vanzelf, heb t gelukkig nog niet nodig, maar zulke info heb ik liever thuis liggen in mijn ehbo trommel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik dan ook alleen kamille geen andere thee soorten je kan bij de reformwinkel gedroogde kamille kopen, daar trek ik thee van

bedoel je dat ook? Quintis reargeerd er heel goed op..ben erg benieuwd..

Ik gebruik het zelf ook bij ontstoken wondjes etc, voor mijn hoofdhuid

of heb je over alleen de thee en waar dan ook echte thee in zit??

Wat is ogentroostthee?? Ook te kopen bij de reform winkel??

Ja, ik bedoel met thee ook kruidenthee. Ogentroostthee dat je in een reformwinkel kan kopen bestaat uit gedroogde plantendelen van de ogentroostplant ofwel euphrasia.

Ik zou als ik jou was niet stoppen met een methode die in jou geval goed werkt (met thee werken bedoel ik dan).

Als je donker haar hebt en je spoelt meerdere malen met kamillethee dan wordt het rood/lichter :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Mijn konijn had een ontstoken oog en oor,

daardoor is hij nu heel ziek we moeten hem binnen houden

en hij heeft evenwicht problemen soms valt hij dan om en kan niet meer opstaan.

als hij dan wil opstaan gaat hij heel erg kronkelen,

nu hebben we antibiotica, pijnstillers en ontstekings remmers.

ook hebben we dwangvoer meegekregen,

Het gaat nu wel wat beter met hem maar hij valt nog wel om

als hij maandag nog om blijft vallen moeten we naar de dierenarts

gelukkig gaat het net jou konijn beter :D

sterkt met jou:P

aangepast door emmylo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .