Ga naar inhoud

Kleine stukjes hooi


Pipje

Aanbevolen berichten

Dit hooi heb ik gisteren ook binnen gehad, ik hoop maar dat ze het lekker vinden, want ik heb er nu 8 kilo van ;)

Nou ze vinden het lekker hoor.

Hele stukken tegelijk worden er opgegeten en ze springen bijna in de zak als ik hooi kom bijvullen.

Tot nu toe ook geen gruis o.i.d. tussen het hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgen hier ook van de Welkoop, en ik moet zeggen dat het ene pak ook verschilt met de andere qua 'sprietgrootte'. Als je er een beetje op let zijn de pakken met goed hooi er ook prima uit te vissen. Vind dat kleine hooi ook waardeloos, maar het grovere hooi vinden ze hier heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rond deze tijd wordt veel hooi gekocht van de 3e of soms 4e snede. Dan is het gras al 3 of 4 keer gemaaid en niet meer lang genoeg.

Meestal kan je dat zien in het pak, aan de zijkant, waar geen reclame op staat. Dan kan je vaak al zien of het van dat kleine gras is.

Ik heb hooi van Welkoop, kenner. Is heel fijn, mooi lang hooi. Het ruikt ook erg lekker.

En anders moet je echt naar de boer. Die hebben geen hooi van 3e snede want dan is het niet warm genoeg meer om het zo goed te laten drogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ze vinden het lekker hoor.

Hele stukken tegelijk worden er opgegeten en ze springen bijna in de zak als ik hooi kom bijvullen.

Tot nu toe ook geen gruis o.i.d. tussen het hooi.

Nog een tevreden klant ! ;)

Ik had niet anders verwacht...

Hiervoor heb ik echt veel verschillende soorten gegeven en Mucki bergweide-hooi is echt het enige hooi dat mijn verwende nijntjes lekker vinden...

aangepast door Choco en Nijntje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf als weekendhulp in een dierenwinkel gewerkt en de kwaliteit verschilt inderdaad heel erg. Als de kwaliteit minder was, was dit in die periode bij alle verschillende merken geperst hooi. We probeerde dan verschillende merken te bestellen en terug te sturen maar het was allemaal klein en gruis.

Ik heb toen een grote baal gekocht bij ranzijn, dat is lekker grof hooi. Dierenwinkels hebben soms ook balen hooi. Die hebben ze dan op het magezijn liggen en zijn bijvoorbeeld voor kinderboerderijen. Bij ons brengen ze die dan ook even gratis thuis als ze ze vooraf betaald, maar dan zal wel verschillen per dierenwinkel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .