Ga naar inhoud

Gemengd voer? Wat ermee doen?


Lauwtjee

Aanbevolen berichten

Ik had dus mijn moeder op pad gestuurd om voer te halen voor de nijntjes hier, maar per ongeluk had ze gemengd meegenomen. Ach ja, helaas niks aan te doen...

Ik had snel HF erbij gekocht zodat ze tenminste wat goeds binnenkregen en ik begon het dus te mengen met het gemengd. Want ja, het is toch zo zonde om het weg te gooien, en daar zouden mijn ouders ook niet blij mee zijn. Ik meng het nu al ong. 3 á 4 weken, maar nog steeds is het niet op.

Ik vroeg me af of jullie misschien een manier wisten om er sneller doorheen te gaan. Natuurlijk niet meer geven, dat is geen optie, maar bijv. wat neerleggen voor de vogels? Kan een cavia het eten? (Of is het echt ander voer?) Dat ik het meng met het voer van de cavia?

Brand maar los :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom heb je het niet gewoon terug gebracht...?

Hier heb ik het restje dat ik nog had, eerst al de zonnebloempitten en pompoenpitten eruit gehaald en dan aan de kippen gegeven, die pitten heb een deel vorig jaar geplant en er kwamen mooie plantjes uit, die mijn nijnen wel lustten :) (en gezonder zijn dan gewoon een pitje, plus ze hebben veel meer aan zo'n grote zonnebloem dan zo'n klein dingetje) en de pompoenen hebben we heerlijke soep van gemaakt, die pitten komen blijkbaar van pompoenen waar ze in grote schaal pompoensoep/blokjes van maken voor in de supermarkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol: welkom :lol:

en de opvang kan zeer zeker wat met gemengd voer. Een opvang werkt lang niet altijd met ss, omdat dit duurder is, zeker als je 50+ dieren hebt.. Ze werken wel met dusdanige hoeveelheden, dat zij het makkelijk door hun eigen voer kunnen mengen, zonder dat de konijnen daar last van hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .