Ga naar inhoud

Overgegaan naar biks, maar nu willen ze niet meer eten!


naomisissy

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen gregen altijd gemengt voer maar ik ben over gegaan naar biks, maar altijd met het gemengt voer zaten ze helemaal te springen, maar nu met het biks eten ze BIJNA niet meer. Floortje is al 9 en is heel dun aan het worden dus ik dacht van biks wordt ze mischien dikker maar nee dus en ik dacht als ze honger hebbben eten ze vanzelf wel, maar ze eten het stro op en soms een paar apjes van het biks.

Wat moet ik doen?:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk merk soms vinden ze het ene wel lekkerder dan het andere

En je moet ook een beetje naar de samenstelling kijken

Goede biks bevat veel vezels

Eiwit gehalte mag niet hoger zijn als 14%

Vetgehalte ook niet meer dan 3 %

En calcium onder de 1 %

Ik weet niet wat op de zak staat

Ik geef zelf HopeFarms Supertrio

Ze zaten in de opvang ook op gemendt voor en ben langzaam overgegaan op Hopefarms en dat gaat prima

Kijk even wat de samenstelling is van de biks die je nu hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet toch zeker dat het geen korrels voor slachtkonijnen zijn he? Dat zijn ook staafjes, het is heel goedkoop en je ziet de vermelding soms pas als je de zak nader inspecteert. Als er voederinstructies opstaan waarin bv staat dat ze een week voor de slacht geen voer meer mogen, dan heb je het verkeerde spul :P Heb zelf eens bijna zo'n zak gekocht, tot ik ging zoeken achter de samenstelling en daarnaast zulke instructies vond.

Ik geef mijn konijntjes Science Selective, het is wat duurder maar ze zijn er allebei verslaafd aan. Als je het via The Hay Experts (Britse onlinewinkel) koopt is het veel goedkoper dan in de winkel, zelfs met verzendkosten erbijgerekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gaf eerst de kenner gemengde voer nu voer vanaf dat ik weet dat dat niet gezond is geef ik ook kenner maar dan alleen de biks.

De biks die in de gemengde voer zit is de zelfde als die ze ook alleen in biks hebben misschien dat ze het merk voer dat je eerst gaf ook in de biks variant hebben en dat je konijnen dat wel eten.

En anders zou je idd de SS kunnen proberen die hierboven al aan gegeven wordt het is het beste voer dat er is voor konijnen.

Ik voer dat niet omdat het voor mij niet te doen is met zoveel konijnen vandaar dat ik kenner biks gele label voer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nu kenner voer. ik kan mijn konijn niet wegen hij is te ligt voor de weegschaal en te zwaar voor zo'n klein weegschaaltje tot 5 kilo maar ik dan is hij wel zwaarder dan 5 kilo, en het anderen konijn is 2,7 kilo (dwergkonijntje)

ik heb een zak van 20 kilo van die biks gekocht van kenner dus moet het wel opmaken met veel hooi erbij. daarna ga ik op zoek naar dat ss ofzoiets :$:$

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja,Floortje die eet wel een beetje en ik heb haar ook wel zien eten soms maar zoveel als toen ik nog gemengt voer had niet meer want ze krijgen 250 gram pd voor ze tweeën (Franse hangoor en dwerg konijn) maar Floortje die wil maar niet dikker worden. Maar nu gewoon wachten tot ze het op eten en steeds een handje erbij doen en als ze honger hebben hooplijk eten ze dan wel :) als zijn conditie niet verbetert gaan we naar de da. Ik heb nog op internet gekeken ende meeste die ik ken en op internet zeggen ze dat het dat het door de leefttijd komt ook al kunnen konijnen natuurlijk ouder worden. Floortje heeft aan de onder kant van zijn buik een hangbuik en op haar voel je al haar ribben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .