Ga naar inhoud

Whoopee verkiest karton boven hooi


Whoopee

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben Whoopee een hangoorkonijn van 5 maand en 2 kilo. Mijn baasje geeft me 75 gr biks en een flinke portie groenten per dag. Daarnaast krijg ik ook hooi, maar ik lust meer het speelgoed (kartonnen dozen) dat ze me geeft dan dat stomme hooi. Zonder dat speelgoed beweeg ik de ganse dag niet en verveel ik mij te pletter.

Tot nu toe ben ik gezond, met een gezonde stoelgang.

Maar mijn baasje maakt zich zorgen. Moet zij het speelgoed weghalen ?

Graag jouw reactie

Whoopee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je wellicht Te veel biks geeft. En misschien iets minderen (ookal is hij in de groei).. Wel een portie groente en vers hooi natuurlijk. Als je konijn teveel biks eet is t Vanzelfsprekend dat hij dan geen hooit meer eet. Hooi is wel t belangrijskte voeder van t konijn. Ik zelf geef maar heel weinig aan biks om mijn konijn zoveel mogenlijk hooi te laten eten. Ze zeggen dat konijnen tot. 7 maanden onbeperkt biks mogen maar als dit tenkoste gaat van t hooi eten zou ik dat niet doen. maar t is dan lastig wat een juiste hoeveelheid dan is.

Welke biks geef je?

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerst geprobeerd met Select van Aveve (Boerenbond) maar daar liet ze de bruine van liggen. Van Cuni Complete laat ze geen korrel onaangeroerd. Ik meng ze nu tot het eerste op is. Ik heb inderdaad wat geminderd, maar ook wat gras uit de tuin gedroogd en dat gaat zo binnen. (Ik had nochtans al twee merken hooi geprobeerd, maar dat werd alleen als bedje gebruikt. ) Ik geef ook sinds een week wat kruiden tussen het hooi en dat helpt. Maar mijn grote bekommernis is dat karton, is dat niet gevaarlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .