Ga naar inhoud

Rozemarijn


Whoopee

Aanbevolen berichten

Ok, dan zal ik me beperken tot één takje per dag. Al zou ze uit haar hok springen :bounce: als ze het nog maar ruikt. Ze krijgt het nu al een hele week. En ze ziet er toch kerngezond uit, al moet vooral het baasje haar inhouden om haar niet te overvoeden :$

Bedankt voor de reacties :bad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las ergens ooit dat je 100 gram kruiden per lichaamsgewicht per week mag geven.

Das 100 gram groente denk ik eerder (hier kun je wel kruiden doorheen mengen) 100 gram alleen kruiden is iig wel veel en ik denk te veel. Zoiezo van 1 kruid nooit veel geven. Beter veel verschillende kruiden zodat ze van 1 niet teveel binnen krijgen. Maar geen 100 gram van 1 kruid.

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.bunnybunch.nl/community/voeding/41877-gedroogde-kruiden.html

Heb hier al wat meer gevonden.

natuurlijk paardenbloem is geen kruid maar eerder een sla, het werd bij ons vroeger in pannekoeken gedaan.

Ik zal het houden bij een tak rozemarijn om de twee dagen, en de andere dagen wat tijm.

Ga er nu wel op letten hoeveel Calcium in mijn biks zit.

Whoopee vindt het gewoon lekker...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het niet meer vinden, maar ja 50-100 gram groenten per kg lichaamsgewicht per dag, maar 100 gram kruiden per kg lichaamsgewicht per maand. Ik heb het hier namelijk ook nog in een opgeslagen word-document staan. Maarja, ik praat dan wel over gedroogde kruiden en daarbij wegen bijvoorbeeld een handje kamilleknoppen redelijk veel, terwijl een hele buil brandnetels geen drol weegt. Dus ja ik weet niet, ik geef ook geen 100 gram, maar zo veel is dat niet per week in mijn ogen.

Edit: Sorry, wel per maand!

aangepast door Lydiaa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lydia, brandnetels is volgens mij niet beperkt, je moet ze niet zien als kruid, je moet alleen zorgen dat ze goed gedroogd zijn, zodat de brand eruit is. Het is net als paardenbloem , ook niet echt een kruid. van beide mogen wij zelf ook onbeperkt eten vb in brandnetelsoep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dat per week eigenlijk niet eens goed gelezen! Ging van per dag uit sorry! Dan klinkt t al anders ja haha

Geeft niet hoor, door jou ben ik verder gaan zoeken en toen bleek dat ik ook fout had gelezen haha. Maar sowieso geef ik dat toch op gevoel, niet zoveel gram precies per week of per maand. Met groenten ben ik wel secuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor is een veilige groente! Maar bij alle groente's die een konijn niet gewend is eerst rustig opbouwen en kijken of ze er tegen kan. Dit kan per konijn erg verschillen waar ze gevoellig voor zijn of niet. Hier lusten ze t graag.

Hier is ook een lijst veilige en niet veilige groente's http://www.bunnybunch.nl/konijnen/giftige-en-veilige-planten-voor-konijnen.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb haarde eerste keer twee schijfjes courgette gegeven dat ze heel gulzig voor al het ander opat. En de rest van de week ook iedere keer er twee schijfjes bijgelegd. Maar sinds de tweede dag is er er niet meer aangeweest. Ik dacht dat het haar misvallen was. Kan dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .