Ga naar inhoud

vieze/vervilte (?) staart


chan

Aanbevolen berichten

Floor heeft al 2x een plak poep aan haar staart gehad, hier zat wel een jaar tussen. Afgelopen zomer was de 2e keer en heb haar staart toen helemaal kort geknipt.

Nu is het natuurlijk best wel nat buiten en vanmorgen zag ik dat ze er echt heel vies uit ziet van onder, gele haren en klonten haar en weet ik veel wat. Met een washand heb ik haar geprobeerd schoon te maken en daarna heb ik haar gedroogd met de fohn. Ook heb ik wel wat weg kunnen knippen, maar het meeste kreeg ik niet weg. Het lijkt wel aan elkaar te zitten, is dat vervilting? Zie ook niet echt waar haar huid begint, dus tot waar ik kan knippen.

Als het vervilting is, hoe krijg je dat weg? Een wasbeurtje lijkt me niks met deze spartelkont. Ze blijft alleen heel stil liggen als je haar op d'r rug legt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn gevoel is ze prima op gewicht. Ze is wel een rasloos konijn dus kan niet precies checken of haar gewicht klopt. Op de foto lijkt ze misschien dik, maar ze zit daar helemaal in elkaar. Ik vind haar in ieder geval niet dik en ze heeft ook geen wam. Ze krijgen ook minimaal biks voor hun gewichten bij elkaar. De andere 6 hebben nergens last van.

Ik denk dan dat het vervilting is, gaat dat weer weg?

De haren van haar pootjes waren niet vervilt, maar wel geel, lijkt me ook niet echt fris.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervilting gaat niet zomaar weg, het is een soort grote klit waar telkens weer haren in bijkomen en zal echt weggehaald moeten worden. Als je dit zelf niet durft te doen is het echt verstandig om dit door een dierenarts te laten doen en ook kijken of je het probleem kunt achterhalen.

De haren van haar pootjes waren geel, alleen de zolen of de hele pootjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zijkant vd pootjes en stukje van de buik waren nat en geel. Maar goed, de tegels zijn nog nat buiten van de regen, dus daar kan het ook van komen. ( ze zijn ook niet zindelijk, dus ze plassen gewoon op de tegels.. bah)

Hmm dat stuk haar moet dus weg. Ga nog wel een keer proberen of ik meer weg kan knippen en anders naar de DA. Vind het best eng, wil niet in haar huid knippen en het zit echt heel dicht bij de huid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch even naar de dierenarts, een natte kont kan ook duiden op blaasproblemen, en kan die ook gelijk de vervilte plekken weg knippen. Ik heb hier hetzelfe probleem wat die vieze pootjes betreft. Ze zijn niet zindelijk en lopen door hun urine, Nina heeft daardoor nu sore hoks gekregen, doordat de urine brand in haar huid. Ik was nu geregeld de pootjes en schrob de tegels extra vaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben niet bij de DA geweest, heb haar natuurlijk schoon gemaakt en ze is nu niet meer nat, dus denk niet dat het blaasproblemen zijn. Heb ze nu met de regen ook opgesloten in het overdekte gedeelte, zodat ik zeker weet dat ze niet in een plas water kan hebben gestaan.

Als ik zie dat ze weer zo vies is, ga ik direct naar de DA natuurlijk.

Zit alleen nog met die staart... Dat haar moet er allemaal af, maar ze kan denk beter geschoren worden in het voorjaar aangezien het weer gaat vriezen eind deze week. Ze lijkt er ook helemaal geen last van te hebben gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben niet bij de DA geweest, heb haar natuurlijk schoon gemaakt en ze is nu niet meer nat, dus denk niet dat het blaasproblemen zijn. Heb ze nu met de regen ook opgesloten in het overdekte gedeelte, zodat ik zeker weet dat ze niet in een plas water kan hebben gestaan.

Als ik zie dat ze weer zo vies is, ga ik direct naar de DA natuurlijk.

Zit alleen nog met die staart... Dat haar moet er allemaal af, maar ze kan denk beter geschoren worden in het voorjaar aangezien het weer gaat vriezen eind deze week. Ze lijkt er ook helemaal geen last van te hebben gelukkig.

Ik zal als ik jou was wel laten scheren..Als het verviltert is dan doet het zeer..dat trekt aan haar huid..:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anders laat je alleen hetgeen scheren dat nodig is..

Ik moest vorig jaar door omstandigheden mijn angorakonijn laten scheren in de winter..Mijn konijnen zaten toen ook buiten..Maar ik heb ze toen naar binnen gehaald toen de angora geschoren was...Maar haar heb ik toen helemaal laten scheren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .