Ga naar inhoud

Wat kan ik het beste doen? Moet ik mij zorgen maken?


michaela23

Aanbevolen berichten

Zoals jullie weten, ben ik afgelopen dinsdag met Zwartje naar de DA geweest omdat ze niet meer at. Ik moest haar wat dwangvoeren en 2 keer per dag 5 dagen lang Cisaral geven. Dat doe ik dus netjes, en woensdag kwam ze zelfs al weer bedelen voor eten, dus ik dacht, dat gaat goed. Gisteren zag ik haar ook lekker eten, vooral veel hooi. Maar het lijkt sinds vandaag weer wat minder. Ik heb haar wel hooi zien eten, en mijn vriend heeft haar wel witlof zien eten, maar ik heb haar peterselie gegeven, en dat raakte ze niet aan. Ik ben ook even blijven zitten om te zien of ze dat at, maar ze at het niet. Toen ik later ging kijken, was de peterselie op, maar ja, dat kan ook Denzel hebben opgegeten. Dus ik heb haar vandaag wat gedwangvoerd, en dat at ze goed op. Maar als ik het in een bakje doe, dan blijft dat maar staan, dus dat werkt niet.

Maar goed, sinds vandaag, als ik haar wil oppakken, heeft zij 2 keer op mij geplast. Dat heeft ze eerder nog nooit gedaan. Zojuist keek ik even naar haar staartje, en voelde dat die wat nat was. Ook de onderkant van haar achterpoten waren wat nat. Niet zo erg, maar wel nat. Kan het zijn dat ze plast omdat ik haar oppak? Want dat vindt ze ECHT NIET leuk, en ze stribbelt ook enorm tegen. Ik moet haar dan ook erg goed vasthouden. En als ze rent, dan rent ze ook goed, en stampt ze ook, als ik haar weer loslaat. Verder ziet ze er goed uit, ze keutelt ook. Wel kleine keutels, maar goed, toch wel keutels.

Moet ik mij nu zorgen maken? Want ik weet het even niet meer. En dat heb ik niet zo gauw, dat ik het even niet meer weet. Doe ik het wel goed?

Ik hoop dat jullie raad voor mij hebben. Want anders zal ik maar weer naar de DA gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is haar buikje nagekeken, heeft ze pijnstillers gehad? Is haar gebit goed nagekeken, ook op evt onderhuidse abcessen?

Om haar eet- en keutelgedrag goed in in de gaten te houden, zou je haar misschien een paar dagen apart kunnen houden?

En als keutels op gang moeten komen, kan het langer duren voor ze goed zijn. Zorg dat ze vooral hooi eet, dat is belangrijk.

Dat plassen kan meerdere redenen hebben, ongenoegen maar ook de druk op de buik bij het oppakken.

Telefonisch consult met de da is denk ik altijd wel aan te raden, omdat de da haar ook gezien heeft. En als je het niet vertrouwt, gewoon wel naar de da gaan. Alleen die kan jou zekerheid geven of het beter gaat of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook zijn dat ze over je heen plast en zo tegenstribbelt omdat haar buik nu zeer doet en het dus pijnlijk is als je haar oppakt. Misschien kun je haar beter even niet oppakken. Kijk eens of het in plaats daarvan mogelijk is heel zachtjes de buik te masseren door haar met één hand te aaien en de andere hand onder haar te schuiven langs de voorkant. Maar dat moet je echt heel zachtjes doen, en als ze dat nu te eng vind, dat laat het maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja dat is waar. Dat deed ik ook altijd liefst op een verhoging. Maar soms heb ik het wel eens op de gonr gegeven door op mijn knieën te gaan zitten en mijn konijn klem te zetten tussen mijn benen. (wel voeten kruisen, anders wringen ze zich er aan de achterkant weer uit.)

Misschien is dat een optie? sterkte ermee in ieder geval

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja dat is waar. Dat deed ik ook altijd liefst op een verhoging. Maar soms heb ik het wel eens op de gonr gegeven door op mijn knieën te gaan zitten en mijn konijn klem te zetten tussen mijn benen. (wel voeten kruisen, anders wringen ze zich er aan de achterkant weer uit.)

Misschien is dat een optie? sterkte ermee in ieder geval

Oke dan ga ik die optie eens proberen. Als ze er niet vandoor rent heet dat.

Ze doet het ook pas sinds gisteren, dus vond het erg raar. Maar goed, ik houd het in de gaten. Ben blij dat ze wel al weer biks heeft gegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .