Ga naar inhoud

Morgen wordt mijn lieve Snoes gecastereerd :(


xxxsandra1980xxx

Aanbevolen berichten

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kun je nagaan hoe bezorgd ik ben geweest....dacht even dat ik haar kwijt zou raken. Maar de groentes gaan er goed in, nog geen biks maar begreep dat dat als laatste komt. En in witlof zit veel vocht dus met het vochtgehalte in haar lijfje zit het ook wel goed. Ga morgen een weekend weg met de meiden (mijn vriend is thuis) maar dit vertrekt toch een stuk relaxter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die bezorgdheid is ook wel terecht geweest. Zo jammer dat je DA die medicijnen niet heeft meegegeven.

Nu ben je zelf ervaringsdeskundige, waarom de kans op complicaties het grootst is in de nazorg en niet zo zeer tijdens de castratie zelf.

Gelukkig is het allemaal goed gekomen. Ik hoop dat veel mensen hier hebben meegelezen en hiervan leren (mochten ze ooit een voedster willen laten castreren).

Biks komt inderdaad pas na een paar dagen. Hier begonnen ze er aan op dag 3/4 en deden er de hele dag over, de volgende dag ging het sneller op en de dag erna was het weer vreten als vanouds :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben een weekendje weg geweest dus heb niet kunnen reageren. Maar er is weer vldoende gebeurt!

Mijn vriend belde zaterdagavond dat hij Snoes naar de dierenarts had gebracht. Ik dacht; het ging toch best aardig.

Nu lag Snoes lekker gestrekt in de garage te luieren en keek Ruud zo in de wond! Heeft die lieve schat al zijn hechtingen eruit geknaagd!

Dus weer opnieuw onder narcose om opnieuw te hechten. Dus as we speak zit Snoes nog steeds bij de dierenarts voor de nazorg (ze zullen er toch van geleerd hebben denk ik...) Ga morgen kijken hoe het met haar is. Morgen is het dus een week geleden dat Snes werd gestereliseerd en zijn nu eigenlijk nog geen stap verder! Hoe veel ellende kun je hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je vragen of ze een pleister over de wond plakken zodat ze niet aan de hechtingen gaat bijten. Bij mijn voedsters werd het trouwens onderhuids gehecht, dus er waren ook geen hechtingen aan de buitenkant. Maar ik heb al eens meer gehoord dat er konijnen aan gaan bijten.

Voor de rest heb je je prima voorbereid.

Veel succes!

Zie deze post in het begin van je topic ;)

Heb je nu niet veel meer aan, maar ik heb het wel gezegd.

Hopelijk is dit ook een goede les voor de DA.

De volgende keer wel weer eens een positief bericht hier hĆØ :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het gaat de goede kant op!

Ze drinkt weer een beetje. Keutelt goed, nog steeds kleine keuteltjes maar wel veel. Plassen niet zo heel veel maar ze krijgt ook niet heel veel vocht binnen. Ze is begonnen met af en toe een biksje eten, witlof eet ze, droog brood, snoepjes en appel ook. Dit alles wel in kleine hoeveelheden maar ze eet!

Heb haar nu in de kamer rondlopen zodat ze de beentjes even kan strekken. (zit nu noodgedwongen in het hok omdat Snoes en Snuffel geen vriendjes meer zijn... helaas!) Ik heb er een goed gevoel over dat het weer helemaal goed gaat komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil trouwens wel even benadrukken dat de dierenarts ons (lees: Snoes) heel erg goed heeft geholpen en dat ik hem erg dankbaar ben dat hij Snoes' leven heeft gered! Dat assistente was niet op de hoogte over de nazorg, de DA kon er niks aan doen, die was toen niet eens aanwezig! Ik wil de dierenarts niet in een kwaad daglicht stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .