Ga naar inhoud

Sam is zindelijk, naar nu slaapt hij ook in de wc! :(


_RJ

Aanbevolen berichten

Sam is gelukkig zindelijk geworden, hij keutelt alleen heel soms nog naast zijn wc'tje, alleen gaat hij nu heel vaak languit liggen slapen dr in!

Iemand enig idee hoe ik dit kan afleren? Hij heeft ook een slaaphok waar hij in gaat liggen dutten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zitten de konijntjes regelmatig gezellig samen op het toilet, het is dan wel een beetje proppen maar dat vinden ze geen probleem. Ze blijven daar dan een hele poos zitten, lekker relaxed. Mijn andere konijn doet echt dutjes op de wc, dan zakt zijn koppie zo in de verse plas, blegh :P Maar ach, ik maak het gewoon goed regelmatig schoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies! Dat heeft Sam ook. Zijn pootjes die zijn helemaal gelig gekleurd van de urine.

Ik had het er net met een vriendin over, die zei dat ze haar konijn vaak mee neemt onder de douche, om de pootjes schoon te krijgen. Dat beestje vind dit helemaal geweldig.

Maar kan een konijntje hier gewoon tegen? Zijn die douche stralen niet te hard voor zo'n beestje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, het lijkt me niet zo handig. Ik denk dat de stralen niet te hard zijn (je kunt hem ook zachtjes zetten) maar je wilt niet dat hij water in zijn neus krijgt. Ik zou, als het echt te erg wordt, een klein laagje water in de gootsteen zetten en hem daar even in schoonpoetsen, eventueel met wat babyshampoo (wel goed uitspoelen). Maar pas op, de meeste konijnen vinden dit niet zo erg leuk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies! Dat heeft Sam ook. Zijn pootjes die zijn helemaal gelig gekleurd van de urine.

Ik had het er net met een vriendin over, die zei dat ze haar konijn vaak mee neemt onder de douche, om de pootjes schoon te krijgen. Dat beestje vind dit helemaal geweldig.

Maar kan een konijntje hier gewoon tegen? Zijn die douche stralen niet te hard voor zo'n beestje?

Hoe bedoelt ze onder de douche? Echt helemaal nat of alleen de pootjes? Ik zou een konijn nooit in bad of in de douche doen... Meeste konijnen zijn doodsbang daar voor, het kan erg veel stress opleveren en hij/zij kan onderkoeld raken. Ik was de pootjes als ze heel vies zijn gewoon met een washandje met lauwwarm water. Als het wel meevalt maakt hij ze zelf wel schoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .