Ga naar inhoud

poept overal


george

Aanbevolen berichten

hallo,

sinds kort is mijn huiskonijn overleden. Dat huiskonijn was uit zichzelf zindelijk en hadden we nooit problemen mee.

maar nu hebben we sinds een paar weken een nieuw huiskonijn en die poept overal. wij hebben een kleed waar hij graag opzit en poept dan ook.

Zijn hok die open staat zit een driehoeksbakje in met alle keutels die hij die dag op het kleed heeft gelaten. maar hij gaat niet apart naar zijn poepbakje om zijn behoeftes te doen, mijn vorige konijn wel.

hoe moet ik dit oplossen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volhouden met de keutels en de plasjes weer terug in de bak te doen net zolang tot ze het door heeft. Sommige konijnen hebben nou eenmaal moeilijker met dingen leren dan anderen. Bij mij heeft het ook wat langer gekocht maar gewoon élk keuteltje in de bak gelegd en toen hadden ze het na een tijdje wel door. Misschien vind je konijn de bodembedekking niet fijn? of het hoektoiletje? Misschien kun je die er beter eerst even uitzetten. Doet ze haar behoefte ook door de hele kooi als ze in haar kooi zit of doet ze het in een hoekje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Op dit oude topic wil ik wel ff reageren.. Mijn konijn poept ook overal, vooral als hij in zn kooi zit. Kheb al een hoektoilet met alleen daar bodembedekking. Zie ook keutels in t toilet liggen (die ik er niet in heb gelegd) maar ook heel veel door de kooi heen als ik sochtends kijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ja, meestal poepen konijnen die zindelijk zijn en het dus netjes op de bak doen, ook nog wat keutels rond hun hok. Dat doen ze om hun territorium af te bakenen. Dit zou je ook kunnen proberen "af te leren" door ook die keutels in het toiletje te leggen, maar veel konijnen willen tóch hun hok afbakenen en zullen toch iets van keutels her en der droppen. Of je dat helemaal tegen kunt houden, is dus de vraag... Het lijkt me ook niet zo'n probleem als het om een paar keutels in het hok gaat en ze het meeste op het toilet doen. En niks in huis. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onze 2 konijnen zindelijk gekregen door ze een paar dagen in hun kooi te laten. (een dag of 4 niet uit hun kooi laten)

Deze kooi was volledig leeg (geen bodembedekking) met enkel een apparte bak waar ik houtpellets in deed.

Konijnen zijn van nature zindelijk... Dus alle plasjes gingen netjes in de bak.

Keutelen wilden ze nog overal in de kooi doen... Maar sinds dat ik een hooiruif boven het toilet heb hangen keutelen ze mooi in het toilet.

Konijnen keutelen namelijk ook tijdens het eten. (vandaar hooiruif boven toilet)

Het gebeurt nog maar zelden dat ik keutels buiten het toilet vind :wink2:

Konijnen moeten gewoon doorkrijgen dat ze alles in het toiketbakje moeten doen en dan pas kan je ze los laten doorheen het huis... Wel met een kooi die altijd open staat... Zodat wanneer ze moeten plassen of poepen, ze altijd hun kooi weer in kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .