Ga naar inhoud

HELP ik heb hulp nodig..


Axellerd

Aanbevolen berichten

Sparrow kreeg net eten zoals normaal (avondeten), en hij eet er gewoon niet van. vanochtend mankte hij half met zijn rechtervoorpootje (hij ging rechtopzitten, met 1 voorpootje op grond, en het andere in mankhouding, hij trekt grote ogen (wit van ogen is zichtbaar), en daarnet voelde ik een nogal opgeblazen buik (voelt aan als ballon), WAT KAN DIT BETEKENEN, ik ben echt bang, echt bang omdat ik al 2 nijntjes ben verloren aan de leeftijd van dat hij nu heeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijn niet eet kan hij ernstige darmproblemen krijgen die niet gemakkelijk te behandelingen zijn.

Je vraagt om advies en mijn advies is snel naar de DA. Als een konijn niet aanvalt op zn eten is er echt iets mis.

Het kan zijn dat hij pijn heeft van het pootje en daarom niet eet. Laat je je konijn dan 2 dagen met pijn zitten?

Kun je je ouders niet overhalen? Door bijvoorbeeld voor te stellen dat je zelf ook een gedeelte betaald?

Link naar reactie
Delen op andere sites

van gemengd voer in eenkeer over gestapt op versele-laga cuni complete, hij eet er niets van, heb net al geprobeerd dat te mengen met gemengd voer, hij heeft ook sinds vandaag een nieuw bakje? misschien is dat het.. hij rent nu wel rond in zijn hok, en wast zichzelf etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan me heel goed voorstellen dat hij het niet wil eten als hij ineens compleet ander voer voorgeschoteld krijgt. Het is ook niet aan te raden om in een keer over te gaan op ander voer omdat konijnen hele gevoelige darmen hebben.

Ik kan me ook goed voorstellen dat hij het nieuwe voer niet wil als je het nu toch gaat mengen met gemengd voer. Ik heb hier een ram zitten die per ongeluk ineens compleet ander voer kreeg en meteen weigerde biks te eten. Daarna at hij uit protest helemaal geen enkele soort biks meer tot ik zijn oude voer teruggaf. Toen ik na weken weer opnieuw ging mengen ging hij moeiteloos over op andere biks.

Ik zou iig gewoon het gemengde voer geven wat je altijd gaf zonder iets nieuws erbij (gisteren at hij nog gewoon gemengd voer toch?) Misschien vind hij het nieuwe voer ook wel heel erg vies. Niet elk konijn lust elk voer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik alleen gemengd voer in zijn oude bakje doe, eet hij het wel op, wtf.

Dat verklaart dus al een hoop...

edit: Hij vind het nieuwe voer dus gewoon niet lekker of je bent te snel over gegaan op nieuw voer. In een keer overstappen is niet goed en daar kan hij ook heel ziek van worden.

aangepast door StƩphanie87
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Amatjuh: vanochtend pakte ik hem uit zijn hok, en zette ik hem op de grond om foto's te nemen, en toen viel me dat op.. hij waste zichzelf met 1 pootje.. en als ik hem optilde om naar het pootje te kijken sprong hij weg. dus ja, dan heb ik nog niets kunnen zien.

@Garfield: uhu, ik heb nu dat nieuwe potje met nieuw voer in zijn hok staan, en ook zijn oude bakje met oud voer (dat hij altijd omver gooit, en dan van de 'vloer' af eet) we zijn ook een nieuw bakje gaan halen omdat hij dat andere altijd omgooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

komop mensen, ik vind dit echt niet normaal.. mijn ouders reageren hier echter niet op..

Sparrow, zit al heel de dag stil op die plek, hij trok net zijn bakje met nieuw voer naarzich toe, maar hij beweegt amper, en het voelt aan alsof hij een opgezwollen buikje heeft.. mijn pa had vroeger nijnen, en zegt dat et niet zo is, ik laat even foto's zien.. niet op het hok letten, want het moet verschoont worden >.< maar ik durf hem er nu niet uit te nemen, ehmm het hok is ook 1.20 breed.. (jeziet wel) oh, en hij drinkt ook al zoveel uur niet meer, het enige wat hij doet is likjes geven..

2954ajr.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet handig om weer een nieuw topic te openen met hetzelfde probleem. In je andere topic worden al tips gegeven waardoor hij zo vreemd kan reageren op het voer. Ook is er gezegd dat je het beste naar de dierenarts kan gaan. Je zegt dat je ouders dat niet willen maar wij kunnen niet meer doen dan raden wat er met hem aan de hand is. Wij kunnen ook je ouders niet overhalen dat kan jij alleen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet echt proberen om langzamer over te stappen, omdat hij er ziek van kan worden. Verder zie ik nergens bij hem in de buurt hooi, terwijl een konijn iedere dag hooi tot zijn beschikking moet hebben. Heeft hij dit niet, dat worden zijn darmen stilgelegd en dan wordt hij er ziek door. Geef hem wat lekkers, verander je voer (dus met mengen omdat dit echt niet kan), geef hem hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry ik wil niet bot overkomen ofzo maar ik neem aan als je aan huisdieren begint je ook geld hebt om ze te laten behandelen als ze iets mankeren?

als je het niet vertrouwt moet je echt een DA laten kijken.

hoe dan ook hoop ik dat je nijntje snel de oude is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel, mijn ouders betalen dat allemaal aangezien ik nog maar 14 ben, zonder vakantiewerk, of zakgeld? mijn oudjes vinden het niet de moeite om met hem naar de da te gaan, heb het hooi naast hem gelegd, en toen ging hij zitten rondrennen als een gek, en recht staan etc, maar dan eet hij er nog bijna niets van, zijn ogen geven ook zo'n witte rand ernaast (normaal is het gekleurd alleen zichtbaar bij hem, nu ook een witte rand, en nee geen afscheiding..), zou het kunnen liggen aan een shok ofzo, want wij hebben een nieuwe camera, en ik ging vanochtend ook foto's maken.. maar die camera is met flits. dus zou het door de flits kunnen komen dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een konijn grote ogen maakt dan heeft hij volgens mij pijn of is hij bang. Ik zou echt je ouders overhalen om naar de DA te gaan. Een konijn die niet eet of drinkt is ziek en heeft pijn.

En ik zou het nieuwe voer even wegpakken en alleen het oude geven. Als hij weer gaat eten kan je langzaam wat van het nieuwe voer gaan mengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat je konijn pijn heeft.

Laat anders je ouders hier meelezen, mss helpt het.

Ineens niet willen eten kan door verschillende oorzaken komen zoals bijv. stress, gas, verstopping, pijn. Ook combinaties hiervan kunnen dit veroorzaken.

Aangezien jezelf schrijft dat je konijn een opgezwollen buik heeft, doet mij dit denken aan gas waardoor hij pijn heeft. (maar ik ben geen dierenarts).

Met de juiste medicijnen is dit goed te verhelpen, maar hiervoor moet je dan wel naar de dierenarts.

Anders bel ze eens op & leg hun dit helemaal uit.

Mss kunnen ze op een bepaalde manier toch met je meedenken & mss met je ouders praten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .