Ga naar inhoud

wiske gecastreerd


evy

Aanbevolen berichten

hallo,

gisteren is mijn nijntje wiske gecastreerd. Alles is goed verlopen en toen we thuis kwamen hebben we water en eten in haar hokje gelegd kort bij haar zodat ze overal goed aan kon.

Toen ik deze morgend opstond had ze nog bijna niets gegeten, enkel 4 steeltjes peterselie.

Ik had gelezen dat als konijntjes binnen de 24uur na de ingreep niets eten je ze moet bijvoeren, nu heeft ze wel gegeten maar ik vind het toch maar weinig.

Nu vraag ik me af of ik zou bijvoeren met het spuitje (dwangvoer) of kan ik best nog even wachten hiermee of doe ik best niets omdat ze toch iets eet?

wat denken jullie?

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu net een beetje eten voor haar mondje gehouden en dan eet ze wel een klein beetje. Dit deed ze eerst niet. Ik ga dit nu blijven doen en dan hopen dat ze zelf gaat beginnen te eten. Keutelen heeft ze al een heel klein beetje.

Bedankt voor de reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Evy,

het is van groot belang dat ze weer gaat eten, dus dat heb je goed.

Heeft je konijn ook pijnstiller meegekregen van de dierenarts? Dat moet je haar ook geven. Zo niet, dierenarts bellen en om pijnstiller vragen.

Probeer haar elk uur wat hapjes te laten eten, zodat je zeker weet dat ze eet. Ze moet blijven keutelen ook. Als je het niet vertrouwd, kun je haar bijvoeren. Dit is belangrijk, zodat je zeker weet dat er geen gas ontstaat in de darmen en dat de darmen niet stil komen te liggen.

Mijn voedster is ook pas gecastreerd. Zie hier mijn topic, met foto's en filmpjes over de dagen daarna. Misschien heb je er wat aan. Ik heb er flink aan moeten trekken, maar alles is helemaal goed gekomen.

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/43666-voedster-wordt-gecastreerd-spreek-hier-moed.html

Mocht je vragen hebben, aarzel dan niet, en bel je dierenarts. Daar is ie voor! Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu net een beetje eten voor haar mondje gehouden en dan eet ze wel een klein beetje. Dit deed ze eerst niet. Ik ga dit nu blijven doen en dan hopen dat ze zelf gaat beginnen te eten. Keutelen heeft ze al een heel klein beetje.

Bedankt voor de reactie.

Inderdaad een beetje blijven stimuleren met hooisprietjes en groenten voor haar neus. Wat je ook kan proberen is een dwangvoer papje maken en dat voor haar neerzetten of op een lepeltje voor haar neus houden. Als ze het zelf wil eten is dat minder stressvol dan wanneer het echt onder dwang naar binnen moet. Als je er op die manier regelmatig wat in krijgt (dwangvoer, hooi, of groenten), dan lekker zo doorgaan. Anders af en toe een paar ml dwangvoer geven. De meningen over dwangvoeren lopen uiteen: sommige mensen zeggen niet dwangen tot absoluut noodzakelijk, maar zelf geef ik liever een paar ml. voordat er echt problemen zijn.

En inderdaad pijnstilling blijven geven.

(Gezien ze al een beetje eet en er ook wat keutels zijn, doet ze het niet slecht hoor)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren toch maar eens naar de da gebeld en ik mocht pijnstillers gaan halen, nog diezelfde avond huppelde ze vrolijk rond in huis en nu eet ze ook terug goed. Keutels zijn nog wat weinig maar er zijn er wel.

Iedereen nog is bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .