Ga naar inhoud

wat eten jou konijn(en) op een dag?


danilina

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 konijnen die bijelkaar ongeveer 4 kilo wegen

S'morgens; tussen 6.00u en 8.00u

- 28 gram SS

- 200 gram groente (zowieso witlof met winterwortel en dan verschillend andijvie, spruitjes, broccoli of beetje appel bij)

- Bakje compact grass

- Klein bakje kruiden

- Nieuw water

- 2 tot 3x per week wordt de hooiruif vervangen (hier niet iedere dag omdat ze geen hooi eters zijn)

S'avonds; tussen 17.00-19.00u

- 28 gram gram SS

- 200 gram groente (zowieso witlof met winterwortel en dan verschillend andijvie, spruitjes, broccoli of beetje appel bij)

- bij vriesweer krijgen ze nog nieuw water

Bij echt vriesweer krijgen ze tussen 22.00-23.00u nieuw water en beide een flinke schijf winterwortel

aangepast door anke1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in de winter 1 voermoment & in de zomer 2.

's winters -->

's ochtends: hooi & water bijvullen

's avonds krijgen ze een afwasbak hooi waar ik de SS in verstop en vul de drinkflesjes bij. Af en toe krijgen ze een beetje groenten, maar ben bang dat dit snel bevriest met dit weer. Sowieso kunnen ze in de winter heel goed wat extra krachtvoer (bix) gebruiken.

's zomers -->

's ochtends: de afwasbak vullen met hooi en de SS erin verstoppen en de drinkflesjes bijvullen

's avonds: een overheerlijke groentenschotel met 5 verschillende soorten groenten. Als basis heb ik meestal andijvie, witlof, bospeen & komkommer. De rest wisselt regelmatig. Ook check ik 's avonds het hooi & drinkwater en vul het indien nodig bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn 2 konijnen:

sochtends:

1 bakje biks (115 gram)

wat blaadjes andijvie, 2 blaadjes witlof (soms meer), 2 plakjes komkommer, een stengel bleekselderij, 2 cherrytomaatjes.

Tussendoor soms als we nog wat over hebben,

of een worteltje of loof van wortels.

savonds: half bakje biks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze 's ochtends (half 8) biks en groente

Rond een uur of 6 als ik uit m'n werk ben groente

's Avonds rond half elf biks en groente

Tijdens elk voermoment wordt hooi aangevuld (het is niet aan te slepen hoeveel ze nu eten) en water ververst indien nodig. Groente krijgen ze meestal 1 soort per keer, dus wel verschillende op een dag, en is net wat ik in huis heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn 2 konijnen:

sochtends:

1 bakje biks (115 gram)

wat blaadjes andijvie, 2 blaadjes witlof (soms meer), 2 plakjes komkommer, een stengel bleekselderij, 2 cherrytomaatjes.

Tussendoor soms als we nog wat over hebben,

of een worteltje of loof van wortels.

savonds: half bakje biks.

En hooi uiteraard :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

S'ochtends (ergens tussen 7 en 9): SS biks, hooi word aangevuld

Gedurende de dag: Krijgen ze af en toe wat groenten, evt hooi word aangevuld, water word vaak ook op verschillende momenten van de dag bijgevuld, gwyn en freya drinken hun fles zowieso binnen een dag leeg, Baldr ook, en jopelien word gewoon elke dag van vers water voorzien.

S'avonds (ergens tussen 5 en 7): SS biks, hooi word aangevuld

Ik ben nu erg veel thuis, dus ik geef ze gewoon af en toe gedurende dag weer wat nieuws te doen. Geef ik ze wat groenten zoals andijvie, bloemkoolblad of iets anders. Nu het weer mooier weer is hebben ze ook wat hooi in hun buitenren liggen, dit vinden ze ook vaak erg leuk en vallen er meteen op aan als ik er nieuw hooi neerleg. Zo hou ik Gwyn en Freya ook wat in beweging, want vooral Gwyn heeft een lekkere onderkin geweekt gedurende de winter >.>.

Link naar reactie
Delen op andere sites

's ochtens hooi en water

vlak voor de middag 3 potten groenten met: bloemkoolbladeren, wortelen, beetje sla, andijvie, witloof, peterselie en selder (in de toekomst komen er nog meer groenten en kruiden maar die zijn nu nog aan het groeien)

's namiddags: wat paardebloembladeren met bloem en steel, of andere planten en kruiden die ik hier in de buurt in het wild vind (verschilt een beetje van dag tot dag)

's avonds: hun biks en opnieuw 3 potten met dezelfde groenten en eventueel een paar stukjes appel

Link naar reactie
Delen op andere sites

's ochtends (7.30) vers water, grote drinkfles + kruidenthee, klein drinkflesje (soms hooi-thee soms basilicum-thee soms peterselie-thee) + 75 gram biks

eind van de middag (17.00) vers hooi + soms wat groente (ligt eraan wat ik aan het koken ben)

's avonds (21.00-21.30) 100 gram biks en als ze in hun hok gaan een paar zonnebloempitjes (vinden ze echt helemaal het einde)

(Ik heb een konijn van ong. 2 kg en een konijn van ong. 5 kg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hele dag door water, en de beschikking over hooi.

's morgens eerst hooi en dan ongeveer een uurtje later biks (hooi eerst ivm slecht eten van het hooi)

begin van de avond groenvoer mix: andijvie, witlof, wortel, bleekselderij, oregano, basilicum, peterselie, selderij,tijm, munt en citroenmelisse

rond half 9 nog een beetje nature diner

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg nieuwe nijnen en ik vraag jullie mijn mening over mijn aanstaande voerschema.

's Ochtends op Maandag, Woensdag en Vrijdag:

- Een schaal met groenten en fruit, langzaam opbouwen

- En vers hooi

- En indien nodig vers water

'S avonds op alle dagen:

- Biks

- En vers hooi

- Indien nodig vers hooi.

Nu heb ik een vraagje waar jullie wilgentakken vandaan halen/kopen en hoe je het eten wat ''leuker'' of ''spannender'' kan maken, want uit een bakje eten is makkelijk, maar als ze er wat voor moeten doen, is het nog wat moeilijker voor hun lijkt mij en hebben ze wat te doen.

Nog een vraagje, ik heb van die stenen bakjes, weten jullie wel, van die ronde, grijzige stenen bakjes. 1 kleine en 1x een lange [2x de kleine denk].

Is dit genoeg voor twee klein-middelgrote konijnen, ik vul ze dan met biks gewoon tot hget randje.

Alvast bedankt!

Oja, had ik nou gelezen dat brood [gedroogd of niet] niet gegeven mocht worden!? Waarom niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

als ik naar school ga dan geef ik biks tot het randje van de bak. smiddags krijgen ze hooi en kleefkruid (goed voor konijnen met diaree)

in de avond/middag krijgen ze ook nog wat groente.

en vers water elke dag.

_____________________________________________________________________________________________

1310626133_5_E6Gk.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

sochtends;

- gekookt en afgekoelt water (ooit gehoord dat dit blaasstenen voorkomt door minder kalk)

- bekertje biks van Hopefarms Supertrio

- Vers hooi

smiddags;

- indien nodig vers hooi

- Groente (divers)

savonds;

- Indien nodig vers hooi

- handje biks

Af en toe gedroogd brood, stukje fruit, gedroogde banaan, en 1 konijntje krijgt medicijn tegen e.cuniculi *jumjum*

aangepast door Marg
Link naar reactie
Delen op andere sites

's ochtends:

- beetje biks

- Vers water

- kleine portie verse groenten

's avonds:

- beetje biks

- vers hooi in beide ruiven

- grote portie verse groenten

De groenten die nu op haar menu staan: wortel, witloof en komkommer. Vanavond heb ik daar nog wat munt, salie en ananassalie bij gedaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .