Ga naar inhoud

Castratie op "iets" andere wijze


ceedeerom

Aanbevolen berichten

Ik ging eens kijken hoe Jazz er "van onder" uitzag en mijn man was stomverbaasd dat hij nog wat zag hangen. Tja, natuurlijk, dat is het balzakje he, wat dacht je?

Toen vertelde mijn man het volgende :

"Ik ben ooit naar een DA geweest met een kat en die man bond het balzakje af en snok, met een tang alles weg."

Jezumina, wat een barbaarse manier en dat in Vlaanderen! Dit gebeurde zo'n twintig jaar geleden, maar goed, 30 jaar geleden werden mijn katten toch al op een betere manier gecastreerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog zo'n manier van castreren waar je meteen van ineen krimpt, een manier die helaas nog steeds gebruikt wordt (in elk geval bij geiten). Dierenarts plaatst vlak boven de ballen een tang en knijpt gewoon de hele boel stuk. Zonder enige vorm van verdoving. De ballen verschrompelen in de dagen die op de ingreep volgen. De beesten gillen het uit tijdens de ingreep en het gebied blijft nog een aantal dagen enorm pijnlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .