Ga naar inhoud

Ontstoken oog?!?


baxie

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik zit met een vraagje.

Onze Vlaamse reus heeft volgens mij een ontstoken oog. Het is erg nat om zijn oog en er hangt ook een traantje in het hoekje. Volgens mij jeukt het ook, want hij zit zichzelf iedere keer te wassen (met zijn voorpoot over zijn oog).

Weet iemand wat we hier tegen kunnen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker langs de DA gaan en wat margot al aangeeft, zeker ook het gebit na laten kijken. Vaak zijn oogklachten zoals ontstekingen of overmatige ooguitvloeiing het gevolg van een gebitsafwijking waar je op dat moment nog niks van merkt, aangezien een konijn nog vrij lang blijft eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zowiezo naar da gaan en ook het gebit laten nakijken. Dat traanoog met pus kan een tijdelijke ontsteking zijn, maar zoals eerder al gezegd een diepere oorzaak hebben.

Als er ontstekingsvocht te zien is (geweest) dan is dat meestal niet iets, dat vanzelf overgaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb donderdag gebeld met de DA en deze zij dat ik het in de gaten moest houden en als het terug kwam af moest doen met afgekoeld gekookt water.

Nu is het vandaag weer teruggekomen en heeft hij het weer een beetje. Dus na het weekend maar even naar de DA. Heeft er iemand van jullie ervaring met het afdoen van het oogje? Ik heb het nu gedaan met een wattenstaafje. Hij vondh et niet heel fijn, maar ik mocht wel mijn gang gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met lauw water, wat gekookt is, het oogje schoonwrijven met een niet pluizend wattenschijfje. Van de DA toen zalf gekregen wat oog moest. Bij Rintje kwam de ontsteking terug, toen hebben ze zijn oog onder narcose behandeld. Sindsdien heeft hij er geen last meer van gehad. Opm. Let er wel op dat je nijn zijn oog dichtdoet bij het wrijven naar de neus toe, anders beschadig je zijn oog. En doe het op je gemak, als je gaat stressen doet je nijn dit ook.

aangepast door tumtum
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even als aanvullende informatie op wat hierboven staat..

Idd 'schoonwrijven' maar wel maar één keer met je nat watje wrijven en zeker niet terug wrijven of een tweede keer wrijven.

Elke keer dat je erover wilt gaan, een nieuw watje gebruiken.

Het is idd een methode om het oogje schoon te maken. Maar het is geen behandeling voor het 'probleem'. Daarom idd zoals je al zegt even een bezoekje aan je DA brengen.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .