Ga naar inhoud

dikke buiken ziekte, de OPLOSSING??!!!???


Aphext

Aanbevolen berichten

Ben je inmiddels al eens bij een dierenarts geweest? Je hebt namelijk al meerdere topics gemaakt met vragen over dikkebuikenziekte waar ook uitgebreide reacties in staan, maar daar lijk je tot nu toe nog niet verder op in te gaan.

Hij zij is gewoon schaamteloze reclame aan het maken voor producten, niks zorgen om konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik ben bij dierenarts geweest, bacivet s gekregen dus alles oké

Mij gaat het er alleen maar op, dat dit misschien DE oplossing kan zijn voor vele onder ons... maarja...als jullie dit niet ernstig willen nemen..

De enige oplossing bij een ziek konijn is een goede, konijnkundige dierenarts. Zoals zwarte panter al eerder vermeld heeft in een van jouw topics, is het nog altijd onduidelijk wat nou de daadwerkelijke oorzaak is van dikkebuikenziekte en is er ook vrijwel geen informatie over kunt vinden. Voor een ziektebeeld dat nog zó onbekend is lijkt het mij redelijk onmogelijk om hier ineens een oplossing voor te hebben, vooral in een middel dat op een dermate manier omschreven word door de fabrikant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel, ik hou het liever bij preventie door en met gezonde voeding en andere maatregelen

naar de dierenarts gaan en antibiotica laten voorschrijven is het laatste redmiddel

vind ik

de vraag was dus of iemand de voeding van havens kende en of deze voeding ook effectief tegen dbz helpt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kun je het ook voorkomen toch om voer met minder eiwitten te geven?

Omdat het zo onduidelijk is waar het nou vandaan komt, is dat erg lastig aan te geven, dus een "oplossing" in de vorm van een vitaminen&mineralenmengsel zal dan ook niet werken, aangezien men niet een wéét wat er met het konijn nou daadwerkelijk aan de hand is.

Aphext, ik snap dat je zieke konijnen wilt voorkomen en de basis daarvan is een goede verzorging, dus goede voeding, een fijne leefomgeving en voorzien in alle behoeften die een konijn nodig heeft. Maar op het moment dat een dier waar jij verantwoordelijk voor bent, ben je verplicht medische zorg te verlenen. Ik denk zelf dat dat vele malen verstandiger is dan je heil te zoeken bij omstreden middeltjes die door fabrikanten de hemel in worden geprezen als de oplossing, aangezien een fabrikant vaak maar aan 1 ding denkt: banksaldo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel, ik hou het liever bij preventie door en met gezonde voeding en andere maatregelen

naar de dierenarts gaan en antibiotica laten voorschrijven is het laatste redmiddel

vind ik

de vraag was dus of iemand de voeding van havens kende en of deze voeding ook effectief tegen dbz helpt

Ik gok op slachtkonijnen gezien aversie tegen AB en (KK)DA.

Wat helemaal niet erg is maar er wordt zo geheimzinnig gedaan over je bedoelingen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .