Ga naar inhoud

Zieke konijnen


salina

Aanbevolen berichten

Hallo,

Neo is vanmorgen naar de dokter geweest voor de zweertjes rondom zijn mond. De dokter vertelde dat Neo Syfilis heeft.

Syfilis (geschreven door Karena)

Konijnensyfilis, zowel rammen als voedsters kunnen dit krijgen. Het is overdraagbaar tijdens geslachtsgemeenschap, of via stro en voedsters geven het door aan de jongen. De symptomen bij deze ziekte zijn: gezwollen geslachtsopening, soms ook rood, zweertjes rondom anus en voorpoten, korsten op oogleden, lippen en snuit. De behandeling van deze ziekte bestaat uit goed ontsmetten van de omgeving, het dier in quarantaine plaatsen (afzonderen van andere konijnen) en een penicilinekuur.

Mijn konijnen leven buiten. Ik heb nog een binnen kooi, kan ik die gebruiken voor Neo buiten voor een maand met plastic zeil erover heen voor de winter weer of is het de beste om een buitenhok te kopen?

Gr. Salina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, maar ik dacht als het maanden gaat duren kun je hem wel binnen zetten en in het voorjaar weer naar buiten als de temperatuur weer hoger is.

Zat hij samen bij andere konijnen? Heb je dat hok goed ontsmet?

Houd er rekening mee dat hij hierna weer opnieuw gekoppeld moet worden aan de konijn(en) waar hij bij zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt helemaal goed met je konijn.

mijn voedster had het vorig jaar ook die had toen ook een nestje maar de jongen hebben het toen niet gekregen de DA had gezegt dat er wel een mogelijkheid bestaat dat de jongen ook besmet zijn en dat is ook met jou andere konijnen.

ik zou zeggen hou die ook goed in de gaten want er bestaat bij hen ook een mogelijkheid dat ze al besmet zijn.

ik wil ook nog even zeggen dat het beter is wat je hebt gedaan een buitenhok gekocht is beter dan een binnen hok voor buiten gebruiken met dit kouden weer ook al staat er een schuilhuisje in en je nieuwe hok kan altijd nog van pas komen mocht het weer eens voorkomen dat er even 1 apart moet.

succes met je konijn die is zo weer de oude.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .