Ga naar inhoud

achterkant verlamd, buitenkonijn naar binnen? En dan weer naar buiten?


abigail

Aanbevolen berichten

Hallo,

't Is een heel verhaal. Maar onze superlieve groot lotharinger abigail die samen met 2 vlaamse reuzen in een lekkere buitenren woont is ineens verlamd aan de achterkant. Haar achterpoten slepen raar achter haar aan, gaan niet helemaal mee als het ware en ze is van onderen heel vies. Ik heb haar gewassen en contact gehad met de dierenarts. Ze moet dus een week in een klein hok zitten, beperkt bewegen en dan na een week kijken of ze opgeknapt is of dat het niet meer beter wordt.

Wat

Normaal zit ze dus buiten en ik zou haar in haar nachthok kunnen opsluiten de komende dagen, maar daar kan ik haar minder goed in de gaten houden. Dus hebben we haar even naar binnen gehaald en daar geniet ze erg van. Ze wordt heerlijk gekroeld door de kids. Mocht ze het nou niet redden dan hebben de kids in ieder geval nog een paar goede dagen met haar gehad. Maar mocht ze het wel redden, kan ze dan wel gewoon weer naar buiten naar de andere twee toe? Of moet ik wachten tot het weer warmer weer wordt. Kan ik dat niet opbouwen ofzo? Of moet haar toch nu maar buiten laten? Wat is verstandig? WIe heeft ervaring?

groetjes, Astrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou haar niet zomaar weer naar buiten doen.. daar is het temperatuur verschil te groot voor, pas in t voorjaar weer.

maar heb je alleen contact met de DA gehad als zijnde telefonisch? of heeft de DA haar ook onderzocht? dit kan ik niet uit je verhaal opmaken.. ik vind t beetje appart dat dat het enige is wat de DA zegt.. binnen halen in kleine ruimte en kijken of t beter gaat thats it.. of ligt dat aan mij.

tegelijk gepost* ja ik hoop dat dat onderzocht is..

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is verstandig? Onmiddellijk naar een konijnkundige dierenarts gaan! Want een dierenarts kan via de telefoon geen diagnose stellen. Dit kan een Encephalotozoon cuniculi (E. cuniculi, EC) besmetting zijn, hetgeen onmiddellijk met panacur behandeld moet worden, wil je je konijn een overlevingskans geven. Maar het kan ook iets heel anders zijn, bijvoorbeeld een gebroken rug. Hiervoor zal echt een foto gemaakt moeten worden. Dan kan je aan de hand daarvan vaststellen of behandeling zin heeft. In een klein hokje zetten en maar zien wat er van komt, is echt geen optie in dit geval. De dierenarts die dat heeft voorgesteld, zou ik zeker niet meer raadplegen. Als hij iets van konijnen wist, dan had hij aan E.c. gedacht en je zeker laten langskomen. Zoek een konijnkundige dierenarts (KKDA) op de lijst op, en ga vanavond nog langs met je konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. Ik had ondertussen al verder zitten snorren op internet en was ook op E. culiculi gestuit. Meteen een andere dierenarts gebeld, die dacht ook aan E. culiculi maar omdat het wel beter met haar nu ze bewegingsbeperkt is. Ze maakt een levendige indruk, eet en kan nu ook haar poepjes weer eten en zich wassen. Alleen is ze wat wankel. Ga morgenochtend langs die andere (tweede) dierenarts. Heb haar op een koude slaapkamer gezet raam open, uit de tocht, zodat ze als ze opknapt toch naar buiten kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn een weekje verder. Beetje druk geweest, maar ik heb goed nieuws. De dierenarts waar ik geweest dacht inderdaad ook aan e. cuniculi. We hebben t konijn een week medicijnen gegeven en rust. En van het het weekend hebben we haar weer voorzichtig, korte poosjes laten loslopen. En dat ging steeds beter. Ze eet goed, maakt een energieke indruk en maakte vandaag zelfs een paar gekke konijnensprongen. We hebben haar nog niet bij de andere twee gedaan, even rustig aan weer opbouwen. Maar het ziet er goed uit. Dus wij zijn heel blij.:mdr: Bedankt voor jullie meeleven. Tot een volgende keer.

groetjes, Astrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .