Ga naar inhoud

Zielig/ziek konijn na steriliseren .. Wat nu??


Dianne Verwer

Aanbevolen berichten

Hallo,

Donderdag morgen heb ik mijn konijn weg gebracht om te laten steriliseren.

Gelukkig was alles goed gegaan maar eenmaal thuis was mijn konijn toch erg aan het trekken en bijten aan de hechtingen. Ze heeft daarom nu een rompertje aan.

Ze moest ook binnen 12 uur wat eten, helaas deed Fien dit niet. Heb haar daarom moeten dwangvoeren, gelukkig eet ze nu wel weer uit zich zelf.

Maar nou drinkt Fien niet, ook niet uit een bakje.

Moet haar ook pijnstillers geven via een spuitje maar hier wil ze ook niks van weten.

Als ik samen met mijn vriend haar probeer te pakken vliegt ze weg.

Kan het kwaad dat ze nu niet drinkt? ze krijgt namelijk wel groen voer..

En heeft iemand een idee hoe ik haar nu zover krijg om wel de pijnstillers te geven??

Hopelijk wordt ze na een paar daagjes weer ons vrolijke huiskonijn.. heeft iemand er ervaring mee hoelang het duurt voordat je konijn weer de oude is? En kan ze weer de oude worden?

Hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden..

Groetjes,

Dianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pijnstilling kan je ook geven op een stukje gedroogd brood, of op iets anders dat ze heel lekker vindt.

Als je haar groenvoer nat maakt, krijgt ze ook extra vocht binnen.

Hoe lang het duurt voordat ze weer de oude is, weet ik niet. Het verschilt per konijn. Maar bij twijfel altijd de dierenarts even bellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn 2 voedsters werd de opening onderhuids gehecht, om dus te vermijden dat de hechtingen er uit gegeten worden.

Ze drinkt niet, maar eet ze groenvoer of biksjes? als ze haar groenvoer eet, zit daar zoiezo ook wel vocht in ofwel kan je het zelf wat vochtig maken.

Sterilisatie is nu eenmaal een zware ingreep en het zal misschien wel nog een week duren vooraleer ze de oude is. Maar dat verschilt natuurlijk per konijn. De ene was hier bij mij na 2 dagen al weer springlevend en at super, de andere niet.

aangepast door W&W
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een goed idee het groenvoer nat maken!

Want lekkere dingen kan ze niet weerstaan.

Ze zit ook alleen maar op 1 plaats, of ze echt bang is geworden weet ik niet. Ze rent alleen weg zodra ik met het spuitje aan kom zetten. Anders blijft ze wel zitten en als ik haar aai doet ze zo af en toe wel de oogjes dicht, lijkt me dat dit een goed teken is ofniet?

En kunnen konijnen echt ineens bang worden voor hun eigen baasje?

Vind het echt sneu om haar zo te zien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .