Ga naar inhoud

Beetje bezorgd om Raffi...terecht?


Snoef

Aanbevolen berichten

Raffi is een konijntje met een aparte motoriek...Dat moet even gezegd worden...Waar andere konijnen meestal enthousiast huppelen en soms wat meer terughoudend vooruit sluipen, is er bij Raffi meestal sprake van 'sluipen'. Hij loopt meer als een hondje eigenlijk. Ik denk zelf dat dat voortkomt uit zijn voorzichtige karakter, altijd nieuwsgierig maar toch ook erg bang. Raffi kan ook lekker 'dozen'. Dan zet hij zijn blik op oneindig, gaat in een enigszins aparte houding zitten en doost lekker weg. Vaak zakt zijn hoofd of hele lichaam dan naar één kant, tot hij zo goed als omvalt en dan schrikt hij weer wakker. Heel apart allemaal, maar ik ben niet anders gewend van hem.

De laatste dagen denk ik te zien dat hij iets meer als normaal ehmm apart beweegt. Het kan ook echt pure inbeelding zijn, maar hij lijkt vaker ineens met zijn hoofd naar rechts te zakken, niet alleen wanneer hij slaapt dus. Het is dus niet echt 'scheef' staan, maar meer echt gewoon langzaam opzij zakken. En ook over zijn achterbeentjes twijfel ik, die staan soms ineens in een aparte houding t.o.v. zijn lichaam. Nogmaals, dit kan echt pure inbeelding zijn, maar ik twijfel.

Zou het daarom verstandig zijn om gewoon preventief ff met panacur aan de slag te gaan? Een weekje of 2? Want ik denk niet dat de DA op basis van dit 'magere bewijs' iets nuttigs kan zeggen over wel of geen EC. Dus lijkt het jullie verstandig nu alvast preventief in te grijpen? voor ik dadelijk te laat ben en het keihard gaat kelderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is meestal wel een goede tip. Maar ik vind dat nu nogal voorbarig omdat ik ergens denk dat ik het me gewoon inbeeld. En ik kan niks concreets verder beschrijven behalve af en toe een dromerige toestand en een vreemd gestrekt pootje. Hij doet verder alles normaal, van keutelen tot eten en van drinken tot plassen. Hij is lekker actief, komt op groente en snoepjes af etc. Dus mss zie ik spoken. Anderzijds heb ik geleerd te vertrouwen op mijn "moeder"instinct als het aankomt op mijn nijnen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ik zie het meteen als er iets met de nijnen mis is. En daarom ben ik gisteravond toch begonnen met de panacur. Is nu al weer heeeeeeel lang geleden, dus een ontwormingskuur kan ook geen kwaad en ben van plan om Raffi nu 2 weken preventief panacur te geven. Het kan niet direct kwaad, dus beter voorkomen dan genezen he...Mocht ik nu nog meer afwijkende dingen blijven zien, staat een tripje richting DA op de 1e plaats...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .