Ga naar inhoud

Gas?


witch_dv

Aanbevolen berichten

Gisteren hebben we een nieuw hok gekocht (tweedehands, ontsmet). Ze konden er nog niet meteen in, omdat het dus nog niet droog was van het ontsmetten. Dus stonden ze vannacht ergens anders in de tuin. Mijn vriend vond het al wat op de tocht, maar we hebben ze toch daar gezet.

Vanmorgen vond ik mijn konijn helemaal stijf in zijn hokje. Wij dachten door de tocht, maar Het andere konijn huppelt nog lekker rond. Omdat ik eerder een konijn ben verloren en haar lijkje net zo voelde, hebben we hem meteen binnengehaald en warm ingepakt met een snugglesafe. Zijn ogen zaten ook dichtgeknepen en het zinde me niets.

Meteen op internet gaan kijken, want ook zijn buikje voelde dus hard. Ik kwam uit op gas. En ja hoor, bij het mijn oor tegen zijn buikje leggen hoorde ik wel heel veel activiteit. Hij komt nu wat bij, maar wil nog steeds niet echt bewegen en ontziet zijn buikkie. Zijn buikje masseren helpt wel, er komen wat flinke borrels los. Het geluid vanbinnen is ook al een stuk minder. Hij drinkt nu ook goed.

Maar nu, wat is nu het belangrijkste om te doen? En is het wel echt gas?

Vandaag zouden ze ook naar hun nieuwe hok verhuizen, is dit nu raadzaam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gebeld, ik moet doorgaan zoals ik bezig ben (masseren en warm houden) en als het vanavond niet genoeg is verbeterd naar mijn zin en ik de nacht zo niet in wil moet ik langskomen. Als hij niet wilde eten kon ik een zakje speciaal voer op komen halen wat ik aan moet maken met water en moet dwangvoeren met een spuitje. En ik moest om een potje olvarit worteltjes om zeker te zijn dat ik vannacht iets in huis had.

Bedankt voor de hulp in elk geval, ik hoop dat hij snel weer opknapt... hem zo koud te voelen als het lijkje van mijn overleden konijn was erg eng en schokkend. Volgens de DA was ik er waarschijnlijk net op tijd bij als hij zo koud was...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga maar snel op zoek naar een konijndeskundige dierenarts want met gas moet er echt wel meer gebeuren dan maseren en warm houden...Hij moet pijnstilling hebben bv metacam hij moet aan de infacol dit is een middel tegen krampjes bij kids en dat kun je bij iedere drogist kopen...dti moet hij het eerste uur 3 x en dan vervolgens om het uur een beetje...daarbij moet je hem regelmatig een spuitje water geven....dwangvoeren moet je mee oppassen omdat hij nog meer op kan blasen....Op deze site staat ergens een lijst met konijndeskundige dierenartsen...juist bij gas is deze behandeling levens reddend en moet je zeker snel behandelen....Kun je geen andere arts vinden ga dan in ieder geval direct metacam voor honden halen...3 druppeltjes metacam op een theelepeltje water doen en dit in zijn bekkie spuiten...als hij geen pijn meer heeft gaat hij vanzelf weer wat eten...bied wat wilgentakjes aan en eventueel peterselie dat eten konijnen graag...en wilgentakjes zijn ook pijnstillend...

Succes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dierenarts staat op die lijst en daarbij is het de enige in mijn omgeving die weekenddienst heeft. Ze zei dat als hij niet opgeknapt was ik meteen moest komen, maar omdat hij al opgeknapt was moest ik het gewoon goed in de gaten houden en als het vanaf nu niet verbeterde vanavond langskomen. Hij drinkt goed en hupst al wat rond. Als ik hem masseer borrelt het goed door en laat hij scheten en doet ook (mooie) keutels. Als het niet goed gaat sta ik binnen 1 minuut op de stoep bij de DA. Ik vertouw haar heel erg, ook met mijn katten en zeker ook met mijn konijnen. Hoe vaak wij wel niet iets geks hebben gehad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben toch bij de dierenarts geweest, hij ging weer achteruit. De DA vermoed Ć³f een dodelijk virus (iets met bloedende darmen, ik was zo aan het huilen dat ik het niet helemaal heb gevolgd) Ć³f iets wat met de twee injecties die hij heeft gekregen binnen 24 uur over moet zijn, of in elk geval opgeknapt moet zijn. Als het het virus is gaat anna waarschijnlijk ook dood. Hij was in elk geval zo subtiel dat ik bijna flauwviel van schrik en dat ik dus moest huilen. Ik wil hem niet kwijt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment is het onder zijn ribbenkastje erg dik en heel hard. De DA gebeld en die zegt afwachten wat de medicijnen doen, maar hij ziet het somber in. Gas in zijn maag of een ernstige ontsteking. Ik weet niet wat ik nu moet doen, mijn gevoel zegt dat ik een andere DA moet bellen... De vrouw is heel goed, maar deze vent... ik heb er geen goed gevoel bij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

het hoeft niet meer... Hij lag op mijn schoot en ik masseerde zacht zijn buikje. Ineens hapte hij naar adem en maakte een eng piepgeluid, en dat was zijn laaste adem. Ik kon niets meer doen, het was vreselijk... je staat helemaal machteloos..

Hij ligt nu in de kooi, bij anna, die verwoed probeert haar beste vriendje wakker te maken, echt hartverscheurend. Nu heeft hij nooit van zijn nieuwe hok kunnen genieten. Ik ben er helemaal kapot van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen hij dood was begon zijn buikje nog verder op te blazen. Het zat dus gewoon goed mis. De DA schatte de hoop al niet hoog in omdat hij maar 35 graden was. Maar ja, je wilt toch nog alles doen en proberen, maar dit had ik niet verwacht...

Ik denk dat het gas gewoon zijn longen dicht heeft gedrukt, hij was zo aan het happen, echt van die luchthap-stuiptrekkingen (weet niet hoe ik het anders moet verwoorden)

Morgen gaan we hem begraven naast Witje, zijn grootste liefde. Onder de vlinderstruik, zodat ook hij daarin opgaat. Omdat hij zo van de tuin hield. We gaan hem erg missen, hij was zo bijzonder aanhankelijk en lief en grappig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .